• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEIPodyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Zarządzanie nieruchomościami

  • Home
  • Zarządzanie nieruchomościami
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Zarządcy nieruchomości jest zawodem interdyscyplinarnym i wymaga rozleglej wiedzy  z zakresu: m.in. ekonomii i finansów, prawa, nauk inżynieryjno-technicznych oraz nauk o zarządzaniu i jakości, a także umiejętności praktycznych związanych z gospodarką nieruchomościami. Wymaga również cech przywódczych i umiejętności kierowania zespołami osób: administratorami, obsługą techniczną, ochroną i osobami odpowiedzialnymi za utrzymanie porządku na nieruchomości, księgowością.

CEL

Przygotowanie absolwentów do pełnienia funkcji „Zarządcy nieruchomości”, w tym do podejmowania decyzji i dokonywania czynności polegających w szczególności na: zapewnieniu właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości, zapewnieniu bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, właściwej gospodarki energetycznej, utrzymaniu nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem, uzasadnionym inwestowaniu w nieruchomość, przyjmowaniu nieruchomości do zarządzania, umiejętności zarządzania własną firmą, wspólnotą i spółdzielnią mieszkaniową oraz TBS-ami, zakładami gminnymi.

KORZYŚCI

Program studiów podyplomowych dla kandydatów na Zarządców Nieruchomości spełnia wymogi programowe ustalone przez Polską Federację Stowarzyszeń Zawodów Nieruchomościowych w zakresie minimum programowego. Tematyka studiów została dodatkowo rozszerzona o szczegółowe zagadnienia związane z bezpieczeństwem nieruchomości w zakresie: bieżącego zarządzania, bezpieczeństwa budowlano-technicznego, bezpieczeństwa przeciwpożarowego i bezpieczeństwa ekonomiczno-finansowego. W ramach realizacji programu o profilu praktycznym znalazły się wizje lokalne poszczególnych rodzajów wytypowanych nieruchomości.
Po ukończeniu studiów podyplomowych Słuchacz nabędzie niezbędną wiedzą, umiejętności i postawy społeczne, które umożliwią mu wykonywanie zawodu Zarządcy Nieruchomości.

Zarobki zarządcy nieruchomości zależą od województwa i od lokalnej sytuacji na rynku. Największe zarobki w tym zawodzie są w województwie mazowieckim, następnie w województwie wielkopolskim i zachodniopomorskim.

W 2019 roku, przeciętne, miesięczne wynagrodzenie przedstawiciela tego zawodu wynosiło 9500 zł brutto. Dodatkowo zarządcy nieruchomości mogą często liczyć na pozapłacowe benefity, tj. prywatna opieka medyczna, dofinansowanie zajęć sportowych, służbowy telefon do celów prywatnych oraz świadczenia socjalne.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Zarządca nieruchomości jest osobą, która wykonuje zadania powierzone jej przez właścicieli nieruchomości polegające na kompleksowej obsłudze czyli między innymi podejmowaniu decyzji w sprawie zarządzania nieruchomością z jednoczesnym monitorowaniem czynników, które mają wpływ na racjonalne i bezpieczne gospodarowanie obiektem. Zadaniem zarządcy jest również jak najbardziej efektywne wykorzystanie nieruchomości.

Zarządzanie nieruchomością, to także wszelkie strategiczne posunięcia, które mają za zadanie osiągnięcie długofalowych celów związanych z nieruchomością, przy określonych nakładach na jej utrzymanie. Praca zarządcy to również czynności administracyjne, czyli m.in. egzekwowanie należności, planowanie stosownych przeglądów technicznych a także decyzje o rodzaju ubezpieczenia obiektu. Do jego obowiązków należy również planowanie ewentualnych remontów, tak w budynku, jak też wokół niego.

Zawód zarządcy nieruchomości nie jest zawodem regulowanym, ale żeby go wykonywać trzeba mieć do niego szczególne predyspozycje. Przede wszystkim być odpornym na stres i umiejętnie rozwiązywać konflikty, dobrze orientować w przepisach prawa administracyjnego, budowlanego i znać zagadnienia dotyczące rynku nieruchomości.

Zarządcę nieruchomości powinna cechować rzetelność i odpowiedzialność oraz kreatywność, doskonała organizacja czasu pracy i umiejętność długofalowego planowania, a także łatwość nawiązywania relacji interpersonalnych.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów i wizji lokalnych nieruchomości przez wysoko wykwalifikowanych wykładowców oraz ekspertów z wieloletnim doświadczeniem praktycznym, na co dzień zarządzających nieruchomościami a jednocześnie doświadczonych dydaktyków na stałe współpracujących z Uczelnią.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.

Program

PROGRAM STUDIÓW

Lp. MODUŁ PRZEDMIOT
I Zawody i pojęcia dot. rynku nieruchomości Zawody na rynku nieruchomości
Źródła informacji o nieruchomościach
Podstawy prawa rzeczowego I część – Pojęcia i definicje dot. nieruchomości
 

II

Elementy prawne w zarządzaniu nieruchomościami Stosunki cywilno-prawne
Podstawy prawa rzeczowego II część
Podstawy prawa i postępowania administracyjnego
 

III

Podstawy wiedzy

ekonomiczno-finansowej w zarządzaniu nieruchomościami

Podstawy ekonomii
Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości
Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
Elementy finansów i bankowości
Elementy analizy ekonomiczno – finansowej
IV Podstawy wiedzy technicznej w zarządzaniu nieruchomościami Warunki techniczne budynków i ich usytuowania oraz użytkowania.
Kontrola i przeglądy technologiczne oraz techniczne.
Proces inwestycyjno-remontowy
 

V

Rynek

nieruchomości

Gospodarka nieruchomościami
Doradztwo na rynku nieruchomości, w tym podstawy marketingu i prezentacji nieruchomości
Pośrednictwo nieruchomościami  – wybrane zagadnienia
Wycena nieruchomości – wybrane zagadnienia
 

VI

Podstawy zarządzania nieruchomościami Zarządzanie nieruchomościami jako działalność zawodowa, doskonalenie uzyskanych kwalifikacji.
Przejmowanie nieruchomości do zarządzania
Umowa o zarządzanie nieruchomościami i ubezpieczenie.
Zarządzanie ekonomiczno-finansowe
 

VII

Zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi Zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi
VIII Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi
 

IX

Bezpieczeństwo nieruchomości Bezpieczeństwo bieżącego zarządzania nieruchomościami (m.in. odśnieżanie, utrzymanie porządku, segregacja odpadów…. Itd.)
Bezpieczeństwo budowlano-techniczne nieruchomości
Bezpieczeństwo przeciwpożarowe dot. nieruchomości
Bezpieczeństwo ekonomiczno-finansowe związane z zarządzaniem nieruchomościami
Plan zarządzania nieruchomością
X Komunikacja interpersonalna w zawodzie zarządcy nieruchomości Negocjacje, rozwiącywanie konflików,

komunikacja interpersonalna, kształtowanie wizerunku branży nieruchomości.

XI Egzamin końcowy Konsultacje i weryfikacja efektów uczenia się

Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 200 godzin.

Kadra

Koordynator kierunku: mgr inż. Mirosława Gerkowicz

Długoletni praktyk gospodarczy, w tym przez 30 lat prowadzący własną firmę, licencjonowany zarządca nieruchomości, wykładowca Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, członek rad nadzorczych (egzamin państwowy), likwidator przedsiębiorstw państwowych (egzamin państwowy), audytor wewnętrzny,  uprawnienia z zakresu jakość, mentor biznesu (certyfikat), specjalista ds. zarządzania finansami, Univesitatsseminar der Wirtschafte Schloss Gracht, posiadający uprawnienia  do prowadzenia negocjacji transakcji gospodarczych i prywatyzacyjnych Price Waterhouse International Privatization Group, ukończone liczne kursy i szkolenia z zakresu funkcjonowania szkolnictwa wyższego, w tym przede wszystkim dotyczące jakości kształcenia i tworzenia programów studiów.

Aktualnie zatrudniona w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie jako Dyrektor Działu Programowania i Jakości kształcenia, wykładowca, od wielu lat czynnie zarządza nieruchomościami.

Autor książek m.in. „Atestacja stanowisk pracy”; „Vademecum Przedsiębiorcy”;  „Prywatyzacja przedsiębiorstw państwowych”; „Rola zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w kształtowaniu kompetencji kluczowych” oraz licznych opracowań specjalistycznych z zarządzania nieruchomościami.

mgr Anna Kożuchowska

magister ekonomii, licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami (nr 6434) oraz zarządca nieruchomości (nr 14303).

Długoletni praktyk w zakresie zarządzania. W latach 2016-2017 Kierownik zespołu zarządzania, gdzie kierowała zespołem administratorów i zarządców nieruchomości, zarządzała i administrowała zasobem 65 wspólnot mieszkaniowych o powierzchni 240.000 m2.

Od 2017 r. Dyrektor ds. zarządzania Integrum Management Sp. z o.o. Oddział Warszawa, gdzie kieruje 25-osobowym zespołem administratorów i zarządców nieruchomości, zarządza i administruje zasobem 60 wspólnot mieszkaniowych o powierzchni 1.500.000 m2, tworzy procedury i standardy mające na celu optymalizację działań kierowanego zespół.

Prowadzi własna firmę, gdzie zarządza Nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi.

dr inż. Anna Ostańska

Absolwentka Wydziału Inżynierii Budowlanej i Sanitarnej Politechniki Lubelskiej, praca doktorska Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej.

Posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz zaświadczenie o uprawnieniu do prowadzenia prac w obiektach zabytkowych. Rzeczoznawca budowlany z listy Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Członek Lubelskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i trzecią kadencję Okręgowy Rzecznik ds. Odpowiedzialności Zawodowej LOIIB, obecnie koordynator.

Obecnie Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego miasta Lublin.

dr hab. Agnieszka Żywicka

Doktor nauk prawnych/wykładowca prawa cywilnego, gospodarczego, umów gospodarczych, prawa papierów wartościowych. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu: „bankowość i finanse” (UMCS) oraz „Zarządzanie projektami badawczymi i pracami rozwojowymi”. Uczestniczyła w kilku stażach zagranicznych i stypendiach naukowych min. Norway Grants.

mgr inż. Stanisław Zaremba

Absolwent Wydziału Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Były wieloletni dyrektor Okręgowego Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego w Lublinie, który w nowej rzeczywistości (początek lat 90’tych) postanowił stworzyć dynamiczne przedsiębiorstwo geodezyjne, które mogłoby skutecznie i elastycznie realizować pojawiające się lawinowo zadania (informatyzacja kraju).  Specjalista w dziedzinie geodezji i kartografii z przedmiotów systemy informacji przestrzennej, podstawy geodezji i fotogrametrii na stałe współpracujący z Uczelnią.  Autor wielu publikacji z zakresu ewidencji gruntów i budynków.

mgr Piotr Szczekala

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, ukończył aplikację sądową w okręgu Sądu Okręgowego w Lublinie pozytywnie zdając egzamin sędziowski. Orzeka w wydziale ksiąg wieczystych. Wieloletni wykładowca na studiach licencjackich, magisterskich oraz podyplomowych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na kierunkach Zarządzanie nieruchomościami, Wycena nieruchomości, Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Trener i wykładowca na szkoleniach z zakresu ksiąg wieczystych. Specjalizuje się w prawie cywilnym, w szczególności w prawie nieruchomości oraz w gospodarce nieruchomościami.

Tadeusz Kaczorowski

W latach 1979 – 1988 pracownik SM Czechów w Lubinie, w tym 4 lata na stanowisku Kierownika administracji osiedla. Od 25 lat prowadzi własną działalność gospodarczą, Doradca podatkowy Biegły sądowy z zakresu ekonomii, rachunkowości i prawa podatkowego. Ekspert z zakresu ekonomii współpracujący z Urzędem Marszałkowskim i LAWP w zakresie oceny projektów. Wieloletni wykładowca w zakresie zagadnień ekonomicznych, podatkowych, oraz z zakresu rachunkowości.  Autor oraz uczestnik zespołów opracowujących biznes plany rozwojowe podmiotów gospodarczych i opracowań związanych z procesami restrukturyzacyjnymi.

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3800 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1900 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 645 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3420 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1710 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 580 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3610 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Dokumentacja i statystyka medyczna z rozliczaniem świadczeń zdrowotnych
Dokumentacja i statystyka medyczna z rozliczaniem świadczeń zdrowotnych
Kontakt
Kontakt
Profilaktyka, poradnictwo i terapia uzależnień
Profilaktyka, poradnictwo i terapia uzależnień
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych

Czas trwania studiów:
2 semestry / 200 godz.

Liczba zjazdów: 9

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:
Piątek: 16:00 - 19:10
Sobota: 8:30 - 16:50
Niedziela: 8:30 - 15:15

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00