• Aktualności
  • MBA
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • MBA
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Wycena nieruchomości

  • Home
  • Wycena nieruchomości
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Charakterystyczną cechą  gospodarki globalnej jest fenomen rosnącego  znaczenia nieruchomości. Nieruchomości stają się obiektem obrotu na skalę światową. Wprowadzenie nieruchomości do obrotu wymaga każdorazowo jej wcześniejszej wyceny. Opisane tendencje stwarzają zapotrzebowanie na specjalistów potrafiących szacować wartość nieruchomości.

CEL

Głównym celem studiów podyplomowych Wycena Nieruchomości jest przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego oraz Egzaminu Państwowego niezbędnego do uzyskania Państwowej Licencji w zakresie Szacowania Nieruchomości.

KORZYŚCI

Program studiów tworzony w oparciu o obowiązujące standardy (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie minimalnych wymogów programowych dla studiów  podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości) i zapotrzebowanie rynku pracy opiniowane przez pracodawców

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent kierunku Wycena nieruchomości uzyska wiedzę w zakresie podstaw prawa, ekonomii, wiedzy technicznej oraz z zakresu rzeczoznawstwa majątkowego,  przekazywaną przez wysokiej klasy specjalistów w danej dziedzinie. Absolwent zdobędzie umiejętności praktyczne ułatwiające wykonywanie zawodowych czynności w obszarze szacowania nieruchomości i gospodarki nieruchomościami. Absolwenci nabędzie kompetencje w zakresie wyceny każdego rodzaju nieruchomości określone w wymaganiach dla zawodu rzeczoznawcy majątkowego .

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów przez wysoko wykwalifikowanych wykładowców i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem praktycznym.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

  • Podstawy wiedzy z zakresu prawa:
    • Część ogólna prawa cywilnego
    • Podstawy prawa rzeczowego
    • Podstawy prawa zobowiązań
    • Wybrane zagadnienia z zakresu  prawa rodzinnego i spadkowego
    • Podstawy prawa  i postępowania administracyjnego
    • Źródła informacji o nieruchomościach
    • Gospodarka przestrzenna
    • Gospodarka nieruchomościami
    • Gospodarka mieszkaniowa i prawo spółdzielcze
    • Gospodarka rolna, leśna i wodna
    • Ochrona danych osobowych
    • Zamówienia publiczne

    Podstawy wiedzy ekonomicznej:

    • Podstawy ekonomii
    • Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości
    • Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
    • Elementy finansów i bankowości
    • Podstawy matematyki finansowej
    • Podstawy statystyki i ekonometrii
    • Elementy rachunkowości

    Postawy wiedzy technicznej:

    • Podstawy budownictwa
    • Przegląd technologii w budownictwie
    • Proces inwestycyjny w budownictwie
    • Eksploatacja nieruchomości
    • Podstawy kosztorysowania

    Rzeczoznawstwo majątkowe:

    • Status prawny rzeczoznawcy majątkowego
    • Organizacje zawodowe rzeczoznawców majątkowych
    • Standardy zawodowe i etyka zawodowa rzeczoznawcy majątkowego
    • Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
    • Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
    • Podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości w Polsce
    • Wycena praw rzeczowych i zobowiązań umownyc
    • Wycena nieruchomości zurbanizowanych
    • Wycena gruntów rolnych, upraw sadowniczych, roślin ozdobnych i gruntów pod wodami
    • Wycena nieruchomości leśnych oraz zadrzewionych i zakrzewionych
    • Wycena nieruchomości dla celów szczególnych i wycena nieruchomości specjalnych
    • Wycena maszyn i urządzeń trwale związanych z nieruchomością
    • Wycena masowa
    • Dokumentacja procesu wyceny
    • Doradztwo na rynku nieruchomości

    Egzamin

Kadra

Koordynator kierunku: mgr Sylwester Bogacki

Od 2005 r. wykładowca WSEI, Absolwent Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, mgr MBA University of Central Lancaschire Wielka Brytania, specjalista z zakresu rachunkowości i finansów przedsiębiorstw. Ukończył liczne kursy oraz szkolenia: Zarządzanie jakością, szkolenie dla dyrektorów regionów funduszy emerytalnych, szkolenie dla kadry kierowniczej spółki LPBO S.A. W latach 2005-2006 Prezes Lubelskiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Ogólnego S.A. Od 2009 r. Prezes MST Deweloper Sp. z o.o., następnie Prezes Wikana S.A do 2014 r. w latach 2014 – 2016 Prezes Zarządu Polskiej Spółki Gazownictwa, od 2016 roku członek rady nadzorczej Interbud Lublin S.A

Zajęcia poprowadzone przez wysoko wykwalifikowanych wykładowców i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, praktyków prowadzących własne biura nieruchomości

mgr inż. Piotr Walczyk

Rzeczoznawca majątkowy (numer uprawnień 1223) z 20 – letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości, jest autorem bardzo wielu wycen nieruchomości (gruntowych, zabudowanych i niezabudowanych, skomplikowanych i nietypowych) oraz przedsiębiorstw z różnych gałęzi gospodarki. Autor referatów i artykułów dotyczących rzeczoznawstwa majątkowego i wyceny nieruchomości. W latach 2002  -2006 członek Komisji Odpowiedzialności Zawodowej Sekcji Rzeczoznawców Majątkowych, działającej przy Ministerstwie Budownictwa. Członek Polskiego Towarzystwa Rzeczoznawców Majątkowych, a w latach 2010-2011 jego Prezes. Obecnie pełni funkcję Prezesa Polskiej Izby Rzeczoznawstwa Majątkowego.

mgr Monika Kowal

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W 1998 roku ukończyła studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości w Akademii Rolniczej im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Od 2002 roku wykonuje zawód rzeczoznawcy majątkowego w ramach własnej działalności gospodarczej. Od 2004 roku pełni funkcję biegłego sądowego Sądu Okręgowego w Lublinie. W 2005 roku członek zarządu Regionalnego Stowarzyszenia Rzeczoznawców Majątkowych w Lublinie. Od 2007 roku prowadzi cykliczne wykłady w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Od 2010 do 2013 roku członek Komisji do spraw Opiniowania Operatów Szacunkowych przy Regionalnym Stowarzyszeniu Rzeczoznawców Majątkowych w Lublinie. Od 2011 roku wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Członek – założyciel Polskiej Izby Rzeczoznawstwa Majątkowego.

dr inż. Anna Ostańska

Absolwentka Wydziału Inżynierii Budowlanej i Sanitarnej Politechniki Lubelskiej, praca doktorska napisana na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej. Posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz zaświadczenie o uprawnieniu do prowadzenia prac w obiektach zabytkowych. Rzeczoznawca budowlany z listy Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Członek Lubelskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i trzecią kadencję Okręgowy Rzecznik ds. Odpowiedzialności Zawodowej LOIIB, obecnie koordynator. W chwili obecnej również Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego miasta Lublin.

dr hab. Agnieszka Żywicka

Doktor nauk prawnych/wykładowca prawa cywilnego, gospodarczego, umów gospodarczych, prawa papierów wartościowych. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu: „bankowość i finanse” (UMCS) oraz „Zarządzanie projektami badawczymi i pracami rozwojowymi”. Uczestniczyła w kilku stażach zagranicznych i stypendiach naukowych min. Norway Grants.

mgr Piotr Szczekala

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, ukończył aplikację sądową w okręgu Sądu Okręgowego w Lublinie pozytywnie zdając egzamin sędziowski. Orzeka w wydziale ksiąg wieczystych. Wieloletni wykładowca na studiach licencjackich, magisterskich oraz podyplomowych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na kierunkach Zarządzanie nieruchomościami, Wycena nieruchomości, Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Trener i wykładowca na szkoleniach z zakresu ksiąg wieczystych. Specjalizuje się w prawie cywilnym, w szczególności w prawie nieruchomości oraz w gospodarce nieruchomościami.

dr hab. Agnieszka Kister

Od 1994 roku Adiunkt na Wydziale Ekonomicznym w Zakładzie Rachunkowości UMCS. Specjalizuje się w dziedzinie rachunkowości, w tym jednostek sektora finansów publicznych. Współpracuje z Wyższa Szkołą Ekonomii i Innowacji jako wykładowca przedmiotów z zakresu rachunkowości na studiach podyplomowych: Audyt wewnętrzny w gospodarce i administracji, Wycena nieruchomości, Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych. W latach 2013-2017 była członkiem Rady Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

mgr Krzysztof Juściński

Wykładowca z Prawa zamówień publicznych i kontroli oraz promotor prac na studiach podyplomowych z zamówień publicznych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, wykładowca w KUL, doktorant prawa.

Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Lublinie z dziedziny Prawa zamówień publicznych; Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Lublinie, z dziedziny Kontroli funduszy strukturalnych, kwalifikowalność wydatków w ramach funduszy strukturalnych; Autor: podręcznika dla zamawiających i wykonawców: „ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PROJEKTACH EUROPEJSKICH” – NOWA JAKOŚĆ USŁUG – LUBLIN 2007, ISBN 978-83-86499-62-5; 2. System zamówień publicznych w: J. Szot (red.) Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych, Lublin 2012, ISBN 978-83-7270-977-6. – Autor

Współautor: Nowa droga, PI Nowa droga – innowacyjny model współpracy z przedsiębiorstwami w zakresie aktywizacji zawodowej i społecznej młodocianych więźniów, Lublin 2014, ISBN 978-83-64395-19-2.

Certyfikowany Kontroler I Stopnia; Osoba wpisana na listę profesjonalnych audytorów i kontrolerów wewnętrznych PIKW; Międzynarodowy certyfikat PRINCE2® Foundation;

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 4400 zł – możliwość płatności w dwóch ratach po 2200 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 805 zł każda
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3960 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach po 1980 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 730 zł każda
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 4180 zł ** Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Czas trwania studiów:
2 semestry / 286 godz.

Liczba zjazdów: 11 w tym 2 zjazdy on-line 

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:

Piątek: 16:00 - 20:00
Sobota: 8:50 - 16:50
Niedziela: 8:50 - 16:50

Po jednym zjeździe w semestrze zajęcia będą realizowane e-learningowo na platformie z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2021 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
kancelaria@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 208 i 209

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00