W ostatnich latach wachlarz psychologicznych narzędzi diagnostycznych znacznie się poszerzył. Ukazały się współczesne wersje znanych od dawna i powszechnie uznawanych testów odnoszących się do obszaru poznawczego i osobowościowego rozwoju i funkcjonowania człowieka. Pojawiły się też nowe narzędzia umożliwiające wszechstronną ocenę zdolności i kompetencji poczynając od małych dzieci a nieustanie rozszerzając możliwości diagnostyczne na kolejne etapy rozwojowe człowieka. Przygotowany program studiów podyplomowych, ich zakres treściowy i forma mają umożliwić słuchaczom poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności diagnostycznych w kontekście wykorzystania najnowszych wersji znanych wcześniej testów oraz zapoznania się z nowymi narzędziami diagnostycznymi, które zyskują coraz większą popularność, ale przede wszystkim uznanie praktyków.
Celem studiów jest:
- dostarczenie słuchaczom aktualnej i poszerzonej wiedzy umożliwiającej ocenę zasobów rozwojowych i funkcjonalnych dzieci, młodzieży i osób dorosłych zwłaszcza w kontekście prezentowanych narzędzi diagnostycznych.
- zdobycie umiejętności stosowania najnowszych metod i narzędzi diagnostycznych, ich właściwego doboru i interpretacji w świetle teorii psychologicznych.
Dla osiągnięcia wytyczonych celów studia zorganizowane są w dwa modułu tematyczne, które odnoszą się do dwóch przedziałów wiekowych. Pierwszy z nich obejmuje diagnozę osób w okresie rozwojowym (inteligencja, sfera społeczno-emocjonalna, ocena zdolności i kompetencji, funkcjonowanie dzieci i młodzieży w rodzinie i grupie rówieśniczej).
Drugi moduł prezentuje narzędzia i proces diagnozy osób dorosłych, skoncentrowanej na sferze poznawczej i osobowościowej. Celem zajęć jest pokazanie specyfiki funkcjonowania tych sfer (zachodzących zmian) w szczególnych sytuacjach życiowych. Niewątpliwie należą do nich: choroba przewlekła, utrata najbliższych, wypalenie zawodowe, depresja (i inne zaburzenia o charakterze neurotycznym czy psychotycznym), próby samobójcze, kryzysy decyzyjne, uzależnienia czy zaburzenia o podłożu organicznym.
Ponadto poszczególne grupy zająć dadzą możliwość ćwiczeniowego obliczania wyników, przygotowania raportu z badań i umiejętność interpretacji uzyskanych wyników (pisanie opinii psychologicznej).
- Absolwent kierunku zdobędzie aktualną i poszerzoną wiedzę umożliwiającą ocenę zasobów rozwojowych i funkcjonalnych dzieci, młodzieży i osób dorosłych w kontekście prezentowanych narzędzi diagnostycznych.
- Absolwent kierunku zapozna się z najnowszymi wersjami narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych ocenie zasobów rozwojowych i funkcjonalnych dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
- Absolwent kierunku zdobędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do oceny i opisu zmian w sferze osobowościowej czy poznawczej wywołanych szczególnymi wydarzeniami i sytuacjami życiowymi.
Studia:
- Dla absolwentów psychologii pracujących w placówkach służby zdrowia, poradniach psychologicznych, którzy chcą poszerzyć i uaktualnić swoją wiedzę teoretyczną, a przede wszystkim praktyczną w obszarze diagnozy psychologicznej.
- Dla absolwentów psychologii pracujących w instytucjach zajmujących się oceną zmian w sferze osobowościowej czy poznawczej wywołanych szczególnymi wydarzeniami i sytuacjami życiowymi.
- Dla absolwentów psychologii, którzy dzięki odświeżeniu i poszerzeniu swojej wiedzy i umiejętności o stosowanie najnowszych narzędzi diagnostycznych raz jeszcze wznowią swoje starania o pracę w obszarze psychologii, czy wprost diagnozy psychologicznej.
Psycholog, surdologopeda, nauczyciel akademicki. Absolwent Wyższego Seminarium Misyjnego Księży Sercanów w Stadnikach, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Posiada doświadczenie z zakresu diagnozy i poradnictwa psychologicznego młodzieży i osób dorosłych (świeckich i duchownych). Prowadzi badania naukowe w obszarze psychologii osobowości, psychologii wartości i surdopsychologii.
Zajęcia poprowadzą doświadczeni psychologowie, praktycy z danych obszarów. Są w śród nich mini.:
Psycholog, mediator, doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, adiunkt na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, Dyrektor Psychologicznego Centrum Diagnozy i Terapii WSEI. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień podmiotowości i motywacji (teorie autodeterminacji) oraz konfliktu, w tym psychologicznych mechanizmów konfliktu i gotowości do współdziałania. Praktyka psychologiczna obejmuje diagnozę i wsparcie osób dorosłych, w tym małżeństw i par. Autorka wielu publikacji z zakresu psychologii.
Psycholog, nauczyciel akademicki. Ukończyła szkolenie podyplomowe z zakresu systemowej terapii rodzin. Posiada doświadczenie w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi o zaburzonym rozwoju, w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, w poradnictwie dla rodziców i nauczycieli, w poradnictwie i terapii rodzin. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli. Jest współautorką programów profilaktycznych, adaptacyjno-integracyjnych, wychowawczych a także dla uzdolnionych przedszkolaków. Podejmuje badania naukowe w zakresie tematyki: podmiotowości, dyscypliny i dyscyplinowania dzieci, postrzegania perspektywy czasowej i jej korelatów osobowościowych, czynników rozwojowych i wychowawczych w wieku przedszkolnym, manipulacji i szantażu emocjonalnego.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 3800 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1900 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 645 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3420 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1710 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 580 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3610 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08