• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEIPodyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  • Home
  • Terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Program studiów przewiduje poznawanie metod i technik terapii pedagogicznej z uczniami przejawiającymi specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) oraz kształtowanie umiejętności ich stosowania w pracy indywidualnej jak i grupowej. Zapoznaje z najnowszymi metodami diagnozy zaburzeń rozwojowych w tym również z obszaru zaburzeń integracji sensorycznej. Nowością w zakresie modułów kształcenia jest przygotowanie Słuchacza do organizowania i prowadzenia terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną (SI). Zajęcia z tego modułu realizowane są w profesjonalnych salach do terapii SI.

Studia przygotowują również do planowania i realizowania zajęć korekcyjno – kompensacyjnych i rewalidacyjnych z uczniem niepełnosprawnym – w tym na etapie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Nowością w zakresie modułów kształcenia w tym obszarze jest przygotowanie Słuchacza do organizowania i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych w oparciu o SAZ (stosowaną analizę zachowania) – jedną z najbardziej efektywnych strategii uczenia osób z poważnymi zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi w oparciu o metody i techniki behawioralne. Realizacja tego modułu przygotowuje również w profesjonalny sposób do planowania strategii wspierających zachowania pozytywne i modyfikujących zachowania niepożądane w nurcie behawioralnym.

Studia trwają trzy semestry i mają charakter kwalifikacyjny. Obejmują 270 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych (w tym 60 godzin praktyki). Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni praktycy.

CEL

Celem studiów jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu terapii pedagogicznej oraz umożliwienie prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi i młodzieżą: z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami sensorycznymi oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

KORZYŚCI

Ukończenie studiów podyplomowych pozwala na zdobycie nowych kwalifikacji, poszerzenie kompetencji i wiedzy nt. diagnozy i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, z zaburzeniami z zaburzeniami sensorycznymi oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Studia przygotowują do samodzielnego prowadzenia terapii integracji sensorycznej czy behawioralnej w ramach oddziaływań z zakresu terapii pedagogicznej. Dają możliwość prowadzenia zajęć indywidualnych lub grupowych w placówkach oświatowych, w poradniach psychologiczna – pedagogicznych. Dają również możliwość uruchomienia własnego gabinetu terapii pedagogicznej.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające uzyskanie kwalifikacji do pracy w grupach przedszkolnych i klasach szkolnych z dziećmi ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się, w tym integracyjnych, oraz kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uzyskuje tytuł „nauczyciela – specjalisty terapii pedagogicznej”. Absolwenci, którzy posiadają kwalifikacje na poziomie studiów zawodowych, będą mogli prowadzić terapię pedagogiczną tylko w szkołach podstawowych i przedszkolach, a mający wykształcenie magisterskie – we wszystkich typach szkół i placówek

Absolwent studiów posiada wiedzę z zakresu:

  • rozwoju psychofizycznego dziecka
  • metodyki pracy terapeutycznej z uczniem
  • wczesnej interwencji i pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy oraz zaburzeniami utrudniającymi naukę czytania i pisania
  • diagnozy pedagogicznej dziecka
  • przygotowania zajęć dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami sensorycznymi oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Absolwent posiada umiejętności praktyczne z zakresu:

  • organizacji zajęć terapii pedagogicznej ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego wspomagania w rozwoju dziecka
  • pracy – konstruowania planów terapeutycznych: okresowych, rocznych i innych
  • rozpoznawania zaburzeń rozwoju min. języka, dysleksji, dyskalkulii i innych
  • stymulacji rozwoju psychofizycznego dziecka
  • doboru metod pracy terapeutycznej
  • prowadzenia działań edukacyjnych, profilaktycznych – pogadanek dla rodziców na temat zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży np. metod wspierania nauki czytania, pisania, liczenia, rozwoju komunikacji i innych

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Studia podyplomowe pozwalają na uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia terapii pedagogicznej i zajęć specjalistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Program studiów ma profil praktyczny, co wyraża się m.in. uwzględnieniem w programie większości zajęć w formie ćwiczeń prowadzonych przez doświadczonych praktyków z zakresu terapii pedagogicznej.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z:

  1. egzaminów określonych w programie studiów
  2. realizacji obowiązkowej praktyki
  3. egzaminu końcowego weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

Moduł 1. Teoretyczne podstawy oddziaływań w zakresie terapii pedagogicznej

(obejmujący 55 godzin: 35W i 20C)

Moduł 2. Metodyka pracy w terapii pedagogicznej

(obejmujący 50 godzin: 20W i 30C)

Moduł 3. Metodyka terapii integracji sensorycznej

(obejmujący 45 godzin: 20 W i 25C)

Moduł 4. Metodyka terapii behawioralnej

(obejmujący 50 godzin: 35 W i 15C)

Moduł 5. Terapia przez sztukę

(obejmujący 30 godzin: 5W i 25C)

Łączna liczba godzin 230 (115 W i 115 C)  + 120 godzin praktyki

Kadra

Koordynator kierunku: dr nauk hum. Katarzyna Patyk-Wieczorek

Pedagog specjalny (oligofrenopedagog), wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest specjalistą w zakresie diagnozy, terapii i edukacji osób z ASD (autystycznym spektrum zaburzeń). W 2010 roku obroniła pracę doktorską pt. Rozwój psychospołeczny dzieci z autyzmem w pierwszym etapie edukacyjnym (UMCS).  Jest założycielem i Prezesem Fundacji Allot, zajmującej się kompleksowym wsparciem dla osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz z innymi niepełnosprawnościami. Posiada wiele uprawnień terapeutycznych m.in. do terapii SI, terapii behawioralnej, alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Od 2011 roku pracuje również jako terapeuta w szkole specjalnej (nr 26 w Lublinie), gdzie prowadzi zajęcia z uczniami z autyzmem. Autorka, współautorka wielu publikacji naukowych oraz narzędzia badawczego SOUK (Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych dla osób z autyzmem). Organizatorka wielu konferencji i akcji społecznych ukierunkowanych na upowszechnianie wiedzy o osobach z ASD, efektywnych formach terapii i edukacji oraz potrzebach środowiska wychowawczego. Prowadzi szkolenia w wielu placówkach na terenie całej Polski. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie terapii i edukacji osób niepełnosprawnych, w tym szczególnie z ASD

Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy, terapeuci, psychologowie, pedagodzy specjalni – specjaliści w zakresie edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie

mgr Beata Koczur

Pedagog specjalny, od 30 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą na stanowisku nauczyciela w Szkole Podstawowej nr 26 w Lublinie oraz jako terapeuta i diagnostyk w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Lublinie.  Ukończyła Studium bazowe z autyzmu w Fundacji Synapsis, absolwentka licznych szkoleń specjalistycznych z pomocy osobom z autyzmem. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu autyzmu oraz pedagogiki specjalnej dla nauczycieli, wolontariuszy, rodziców osób z autyzmem w wielu placówkach doskonalenia zawodowego dla nauczycieli :  Instytut Kompetencji Psychologicznych Allot, WODN- Kursor, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie , Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie.

mgr Piotr Mochol

Oligofrenopedagog, terapeuta osób z ASD, wicedyrektor Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 26 im. Janusza Korczaka w Lublinie, dyrektor artystyczny i choreograf Formacji Tańca Towarzyskiego Politechniki Lubelskiej GAMZA, prezes Stowarzyszenia Miłośników Tańca, wykładowca różnych form związanych z tańcem i terapią.

dr Iwona Gryniuk – Toruń

Psycholog, teraputa i edukator pracujący z rodzinami w podejściu systemowym. Od wielu lat prowadzi tarapię rodziną, indywidualną i grupową w Specjalistycznej Poradni Psychoprofilatyki i Terapii Rodzin oraz we własnym gabinecie. Realizator wielu programów i kursów o tematyce rodzinnej

Ks. dr Jacek Łukasiewcz SCJ

Psycholog,  surdologopeda, nauczyciel akademicki. Absolwent Wyższego Seminarium Misyjnego Księży Sercanów w Stadnikach, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Posiada doświadczenie z zakresu diagnozy i poradnictwa psychologicznego młodzieży i osób dorosłych (świeckich i duchownych). Prowadzi badania naukowe w obszarze psychologii osobowości (zwłaszcza w odniesieniu do relacji rodzinnych i małżeńskich), psychologii wartości i surdopsychologii.

dr Marta Pawelec

Psycholog, nauczyciel akademicki. Ukończyła szkolenie podyplomowe z zakresu systemowej terapii rodzin. Posiada doświadczenie w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi o zaburzonym rozwoju, w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, w poradnictwie dla rodziców i nauczycieli, w poradnictwie i terapii rodzin. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli. Jest współautorką programów profilaktycznych, adaptacyjno-integracyjnych, wychowawczych a także dla uzdolnionych przedszkolaków. Podejmuje badania naukowe w zakresie tematyki: podmiotowości, dyscypliny i dyscyplinowania dzieci, postrzegania perspektywy czasowej i jej korelatów osobowościowych, czynników rozwojowych i wychowawczych w wieku przedszkolnym, manipulacji i szantażu emocjonalnego

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3900 zł – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1300 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 445 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3510 zł * – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1170 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 400 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3705 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Psychologia kliniczna dla niepsychologów
Psychologia kliniczna dla niepsychologów
Profesjonalna profilaktyka w szkole
Profesjonalna profilaktyka w szkole
Pielęgniarstwo onkologiczne
Pielęgniarstwo onkologiczne
Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne

Czas trwania studiów:
3 semestry / 230 godz.
115 godzin wykładów
115 godzin ćwiczeń
+120 godzin praktyki

Liczba zjazdów: 9 w tym 3 zjazdy on-line

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:

  • Piątek: 15.30-19.30
  • Sobota: 8.50-16.55
  • Niedziela: 8.50-16.55

Po jednym zjeździe w semestrze zajęcia będą realizowane e-learningowo na platformie z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00