• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEIPodyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Terapia i wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży z ADHD oraz trudnościami wychowawczymi

  • Home
  • Terapia i wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży z ADHD oraz trudnościami wychowawczymi
  • O studiach
  • Program
  • On-line
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Studia podyplomowe – trzysemestralne, niestacjonarne, kwalifikacyjne realizowane w całości w trybie on-line. Przeznaczone dla nauczycieli wszystkich typów szkół, nauczycieli współorganizujących proces nauczania szkół, pedagogów, psychologów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, socjoterapeutów, psychoterapeutów, kuratorów sądowych, asystentów rodziny oraz terapeutów środowiskowych.

CEL

Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do kompleksowego prowadzenia terapii uczniów z ADHD oraz trudnościami wychowawczymi w środowisku przedszkola, szkoły i pracy pozaszkolnej. W programie studiów realizowane będą szczególnie założenia terapii kognitywnej, behawioralnej, terapii integracji sensorycznej, treningi umiejętności społecznych, treningi zastępowania agresji itp. Kolejnym celem studiów jest również przygotowanie słuchaczy do  organizowania i prowadzenia działań z zakresu psychoedukacji i wsparcia rozwoju kompetencji wychowawczych rodziców uczniów z ADHD oraz trudnościami wychowawczymi, działalności konsultacyjnej i doradczej w zespołach terapeutyczno-edukacyjnych. Absolwent będzie również przygotowany do udzielania pomocy psychologiczno-pedaggoicznej.

KORZYŚCI

ADHD jest bardzo często występującym zaburzeniem rozwojowym wśród dzieci i młodzieży. Podobnie jak trudności wychowawcze, warunkowanie m.in. kryzysem funkcjonowania rodziny, rozwojem technologii informacyjnych, ogólnymi zmianami warunków egzystencji itp.  Zarówno ADHD jak i trudności wychowawcze wymagają specjalistycznej wiedzy i umiejętności, szczególnie z zakresu terapii kognitywnej, behawioralnej, neurobiologicznej. Program studiów podyplomowych przygotowuje do kompleksowego wsparcia i terapii ucznia z ADHD czy trudnościami wychowawczymi, jak i środowiska wychowawczego. Zdobyte w trakcie studiów umiejętności z pewnością okażą się również przydatne do rozwiązywania problemów uczniów z innymi problemami w zachowaniu, co zdecydowanie zwiększa atrakcyjność kwalifikacyjną absolwenta dla potencjalnego absolwenta.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje z zakresu kompleksowej terapii i wspierania rozwoju dzieci i młodzieży z ADHD oraz trudnościami wychowawczymi. Opanują również specjalistyczny poziom wiedzy i umiejętności pozwalający na prowadzenie działań o charakterze diagnostycznym, terapeutycznym i doradczym wobec dzieci i młodzieży z ADHD oraz trudnościami wychowawczymi.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

W trakcie studiów słuchacze zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie wielu form terapii i wspierania środowiska ucznia z ADHD jak i trudnościami wychowawczymi.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie pozytywnych zaliczeń z poszczególnych modułów, uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego oraz zrealizowanie praktyki przewidzianej w programie studiów.

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

Program studiów obejmuje 390 godzin w tym wykłady i ćwiczenia ujęte w następujących blokach tematycznych realizowanych on-line:

  • MODUŁ 1. Psychospołeczne i medyczne uwarunkowania trudności wychowawczych i ADHD
  • MODUŁ 2. Profilaktyka trudności wychowawczych
  • MODUŁ 3. Diagnoza potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży z ADHD i trudnościami wychowawczymi
  • MODUŁ 4. Założenie Stosowanej Analizy Zachowania i terapii poznawczo-behawioralnej
  • MODUŁ 5. Wspomagające terapie problemów poznawczych i społecznych uczniów z ADHD i trudnościami wychowawczymi
  • MODUŁ 6. Psychoedukacja i wspieranie rozwoju kompetencji wychowawczych rodziców i dydaktyczno-wychowawczych nauczycieli
  • MODUŁ 7. Trening kompetencji terapeutycznych i doradczych

oraz 120 praktyki pedagogicznej

On-line

Wszystkie zajęcia przewidziane programem studiów odbywają się na  platformie e-learningowej za pośrednictwem monitorowanych  przez Centrum Studiów Podyplomowych kont słuchaczy.

Każdemu z Uczestników naszych studiów zapewniamy indywidualną opiekę i wsparcie Pracowników CSP i Koordynatorów studiów na Uczelni lub przez Internet. Nasz Student nigdy nie jest pozostawiony sam sobie, zawsze może liczyć na wsparcie.

Rejestracji można dokonać w momencie kiedy przy kierunku widnieje status “Rekrutacja otwarta”.

Po dokonaniu rejestracji i dokonaniu wpłaty słuchacz otrzymuje login i hasło do indywidualnego konta. Dane do logowania wysyłane są mailowo.

Słuchacz zapoznaje się z materiałami dydaktycznymi, zalicza testy cząstkowe po każdym temacie, pisze pracę oraz zdaje egzamin końcowy na platformie.

  1. a) słuchacz może zapisać się w dowolnym momencie
    b) słuchacz nie ma z góry nałożonych godzin wykładów, dlatego studia można realizować kiedy słuchacz ma na to czas i ochotę
    c) słuchacz nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z dojazdami, wyżywieniem oraz noclegami, które występują w przypadku studiów stacjonarnych
    d) absolwent po studiach on-line prowadzonych przez WSEI otrzymuje dokładnie takie samoświadectwoukończenia studiów podyplomowych, jak w przypadku ukończenia studiów w formie stacjonarnej (na wzorze MNiSW).

Do dyspozycji uczestnika  pozostają: materiały dydaktyczne zamieszczone w formie elektronicznej, prezentacje, ćwiczenia, testy, opisy przypadków, filmy.

Kadra

Koordynator kierunku: dr nauk hum. Katarzyna Wieczorek (Patyk)

Jest pedagogiem specjalnym z doświadczeniem w zakresie diagnozy, terapii i edukacji osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu. Upowszechnia wiedzę o efektywnych formach terapii autyzmu i zespołu Aspergera oraz potrzebach środowiska wychowawczego.
Z licznymi sukcesami prowadzi Fundację ASDreamer oraz Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli Fundacji „ASDreamer”. Posiada dodatkowe uprawnienia terapeutyczne m.in. do terapii SI, terapii behawioralnej oraz alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, które służą jeszcze lepszemu udzielaniu wsparcia osobom z ASD oraz prowadzeniu szkoleń.

Pracuje z osobami z autyzmem i zespołem Aspergera oraz z ich rodzinami w zakresie kompleksowego wsparcia i diagnozy osób z ASD aby upowszechniać wiedzę o efektywnych formach terapii i edukacji oraz potrzebach środowiska wychowawczego.

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3900 zł – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1300 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 445 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3510 zł * – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1170 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 400 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3705 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Informatyka kryminalistyczna
Informatyka kryminalistyczna
Cyberbezpieczeństwo
Cyberbezpieczeństwo
Pielęgniarstwo operacyjne dla pielęgniarek
Pielęgniarstwo operacyjne dla pielęgniarek
RODO w e-administracji i biznesie
RODO w e-administracji i biznesie

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00