Ostatnie lata w Polsce to konsekwentna budowa nowych funkcjonalności e-administracji. Proces ten został znacząco przyspieszony z uwagi na pandemię koronawirusa, podczas której okazało się, że narzędzia e-administracji to nie tylko udogodnienie, ale też warunek funkcjonowania administracji publicznej. Ponadto, w instytucjach publicznych i przedsiębiorstwach systematycznie trwa budowa nowego, zreformowanego systemu ochrony danych osobowych. Jednym z widocznych trendów na rynku jest dążenie do jak najszybszego załatwiania spraw i przesyłania informacji przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu zabezpieczeń. Pomagają w tym procedury ochrony danych osobowych, które warto poznać zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Specjalizacja w tym obszarze daje silną pozycję na rynku pracy, ponieważ zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie ochrony danych osobowych i e-administracji systematycznie wzrasta.
Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom fachowej wiedzy na temat ochrony danych osobowych oraz wyposażenie ich w praktyczne kompetencje w zakresie efektywnego i bezpiecznego korzystania z narzędzi e-administracji oraz stosowania przepisów RODO w przedsiębiorstwach.
Studia podyplomowe są przeznaczone dla osób, które w roku akademickim 2020/2021 rozpoczynają studia na kierunku Administracja II st. w WSEI w Lublinie. Studia trwają cztery semestry. Dwa moduły są realizowane w ramach zajęć na kierunku Administracja II st., pozostałe dwa moduły jako zajęcia dodatkowe (w każdym semestrze odbywa się jeden zjazd realizowany on-line z wykorzystaniem zajęć Virtual Class i e-learningu na platformie Moodle).
Słuchacze kierunku „RODO w e-administracji i biznesie” uzyskają kompetencje i kwalifikacje do realizacji przepisów RODO w instytucjach i firmach, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania narzędzi e-administracji. Oprócz niezbędnej wiedzy teoretycznej poznają też konkretne funkcjonalności administracji publicznej w Internecie, takie jak ePUAP, PUE ZUS, Praca.gov.pl. Znajomość tych narzędzi pozwala na efektywne gospodarowanie czasem i środkami finansowymi w zakładzie pracy, redukując koszty i przyspieszając realizowane procesy. Ochrona danych osobowych i e-administracja to dynamicznie rozwijające się obszary. Specjaliści w tym zakresie są systematycznie poszukiwani na rynku pracy.
Dwa moduły studiów podyplomowych na kierunku „RODO w e-administracji i biznesie” to zajęcia wyłącznie praktyczne. Są prowadzone przez specjalistów w zakresie przepisów RODO i narzędzi e-administracji. Dzięki temu osoby, które chcą się nauczyć stosowania narzędzi administracji on-line od podstaw będą miały taką możliwość, a zaawansowani słuchacze będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o zagadnienia specjalistyczne.
Absolwent kierunku „RODO w e-administracji i biznesie” zdobędzie wiedzę oraz umiejętności praktyczne w zakresie stosowania przepisów RODO w różnych obszarach e-administracji i biznesu. Absolwent kierunku swoją wiedzę i umiejętności będzie mógł wykorzystać zarówno pracując w sektorze prywatnym, jak również pełniąc funkcję w instytucji publicznej. Nabyta wiedza pozwoli na prawidłowe stosowanie narzędzi e-administracji zarówno przez urzędników, dla których są to narzędzia pracy, jak i pracowników, którzy chcą w ten sposób realizować zadania w swoich firmach..
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie każdego z czterech modułów (dwa moduły w ramach studiów II stopnia na kierunku Administracja) oraz zdanie egzaminu weryfikującego wiedzę i umiejętności słuchaczy.
Moduł I: Uwarunkowania teoretyczne i prawne funkcjonowania administracji publicznej i biznesu w Polsce. [moduł realizowany w ramach zajęć na studiach II st.]
- Postępowanie sądowoadministracyjne (30 h wykładów, 10 h ćwiczeń)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (15 h wykładu)
Moduł II: Unia Europejska w wymiarze instytucjonalno-prawnym. [moduł realizowany w ramach zajęć na studiach II st.]
- System ochrony prawnej w UE (20 h wykładów)
- Przygotowanie projektów do UE (10 h wykładów, 10 h ćwiczeń)
Moduł III: RODO w e-administracji
- Przepisy RODO w instytucjach publicznych (5 h wykładów, 10 h ćwiczeń)
- E-administracja w samorządzie terytorialnym (10 h ćwiczeń)
- System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (5 h wykładów, 5 h ćwiczeń)
- E-administracja jako narzędzie realizacji polityki społecznej (10 h ćwiczeń)
- ePUAP, profil zaufany i podpis kwalifikowany (10 h ćwiczeń)
Moduł IV: RODO w biznesie
- Obowiązki przedsiębiorców wynikające z RODO (5 h wykładów, 5 h ćwiczeń)
- Analiza ryzyka (5 h wykładów, 5 h ćwiczeń)
- Techniczne i organizacyjne zabezpieczenia danych osobowych w biznesie 10 h ćwiczeń)
- Dokumentacja ochrony danych osobowych w firmie (10 h ćwiczeń)
- Sprawdzenia i audyty bezpieczeństwa informacji (5 h wykładów, 5 h ćwiczeń)
Pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku adiunkta na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych, Zastępca Dyrektora Instytutu Administracji Publicznej i Biznesu WSEI w Lublinie, trener prowadzący szkolenia i przedsiębiorca. Specjalizuje się w polityce bezpieczeństwa informacji ze szczególnym uwzględnieniem ochrony danych osobowych oraz w kontroli zarządczej. Certyfikowany audytor systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z ISO27001. Zrealizował ponad 100 szkoleń dla instytucji publicznych, firm oraz osób indywidualnych. Opracował i wdrożył procedury ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów, kontroli finansowej i kontroli zarządczej w kilkudziesięciu podmiotach. Systematycznie wspiera kilkanaście podmiotów w bieżących problemach związanych z realizacją przepisów RODO oraz innych procedur. Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych, uczestnik ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych.
Moduły teoretyczne prowadzą doświadczeni wykładowcy WSEI w Lublinie. Moduły praktyczne są prowadzone przez specjalistów i praktyków w zakresie stosowanie przepisów RODO w e-administracji i biznesie.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
mBank o/Lublin 02 1140 1094 0000 2027 6900 1001
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08