• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEIPodyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych

  • Home
  • Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Jednostki tworzące sektor finansów publicznych mają za zadanie racjonalnie gospodarować finansami. Jest to możliwe m.in. dzięki prowadzeniu, zgodnie z przepisami prawa, rachunkowości. System rachunkowości budżetowej jest jednak specyficzny z uwagi na szczególne zasady zawarte w aktach wykonawczych do ustawy o finansach publicznych. Odmienność ta jest wynikiem istnienia ustandaryzowanych planów kont m.in. dla budżetu i jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładów budżetowych a także wzorów sprawozdań i rozwiązań ewidencyjnych odzwierciedlających akumulację i rozdział środków finansowych pomiędzy podmiotami tego sektora. Prowadzenie rachunkowości wymaga jednocześnie od pracowników działów finansowo-księgowych szerokiej wiedzy związanej z: zasadami gospodarowania mieniem zarówno samorządowym jak i państwowym, zarządzaniem finansami, zamówieniami publicznymi, audytem i rozliczeniami z innymi instytucjami m.in. z ZUS. Uczestnictwo w niniejszych studiach podyplomowych daje  szansę pracownikom instytucji na podniesienie kwalifikacji i przede wszystkim  prawidłowe wypełnianie obowiązków przy gospodarowaniu mieniem publicznym.

CEL

Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu rachunkowości niezbędnej do pracy w działach finansowo-księgowych w sektorze finansów publicznych, umożliwienie księgowym uzupełnienia uprawnień do zajmowania stanowisk.

KORZYŚCI

Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych uprawnia do zajmowania m.in. stanowisk: głównego księgowego i księgowego w komórkach finansowo – księgowych w sektorze finansów publicznych.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent kierunku Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych posiada wiedzę z zakresu zarządzania finansami, zamówień publicznych, prawa, a także pomiaru i  ewidencji procesów zachodzących w sektorze finansów publicznych oraz sprawozdawczości. Absolwent potrafi ewidencjonować procesy związane z akumulacją i rozdziałem środków finansowych, sporządzić samodzielnie sprawozdania, zastosować w praktyce procedury audytu wewnętrznego oraz przygotować ofertę do zamówienia publicznego. Absolwent ma kompetencje do zajmowania m.in. stanowiska księgowego lub pracownika komórki audytu i kontroli.I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń oraz warsztatów. Dotyczą pomiaru i ewidencji zjawisk występujących w budżecie jst oraz jednostkach budżetowych samorządowych i państwowych. Obejmują praktyczne aspekty prowadzenia prac związanych z zamknięciem roku i sporządzaniem sprawozdań.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach, zaliczenie egzaminu z końcowego, weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

  • Prawno-finansowe podstawy funkcjonowania samorządu terytorialnego
  • Gospodarowanie mieniem samorządowym
  • Zamówienia publiczne
  • Audyt w sektorze finansów publicznych
  • Finansowanie projektów unijnych
  • Zarządzanie finansami jednostki sektora finansów publicznych
  • Rachunkowość budżetowa (budżetu jst, jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych)
  • Wynagrodzenia w sektorze finansów publicznych i zasady ich naliczania
  • Sprawozdawczość budżetu i jednostek budżetowych
  • Rozliczenia z ZUS
  • Budżetowanie zadaniowe i controlling
  • System kontroli – dyscyplina finansów publicznych
  • Seminarium i egzamin

Kadra

Koordynator kierunku: dr hab. Agnieszka Kister

Wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na studiach podyplomowych z przedmiotów z zakresu rachunkowości.  Zatrudniona od 1994 roku na UMCS na Wydziale Ekonomicznym w Zakładzie Rachunkowości. Realizuje zajęcia  na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studiach podyplomowych m.in. z zakresu rachunkowości, w tym jednostek sektora finansów publicznych. Współpracuje z WSEI oraz KUL, gdzie prowadzi wykłady i ćwiczenia na studiach podyplomowych Audyt wewnętrzny. Autorka licznych artykułów w obszarze rachunkowości. W latach 2013-2017 była członkiem Rady Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zajęcia poprowadzone przez wysoko wykwalifikowanych wykładowców i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w pracy z zakresu finansów przedsiębiorstw oraz kadra naukowo-dydaktyczna Uczelni.

dr hab. Tomasz Wołowiec

Pracownik naukowo – dydaktyczny w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie,  w  jest biegłym sądowym w zakresie finansów, ekonomii i prawa podatkowego oraz certyfikowanym audytorem i kontrolerem wewnętrznym. Specjalista z zakresu finansów publicznych i samorządowych, prawa podatkowego, zarządzania finansami, audytu i kontroli wewnętrznej, kontroli podatkowej i zarządczej oraz stosowanych technik menedżerskich w zarządzaniu. Wykładowca na studiach podyplomowych i studiach MBA (National Louis University in Chicago oraz University of Welsh in Cardiff). Autor, współautor oraz kierownik licznych projektów naukowych i badawczych o zasięgu krajowym i zagranicznym oraz ekspertyz i analiz dla sektora publicznego i prywatnego. Autor i współautor około 300 publikacji naukowych (w tym z tzw. „listy filadelfijskiej”). Prowadził wykłady i seminaria na wielu uczelniach zagranicznych. Posiada doświadczenie praktyczne na stanowiskach kierowniczych w sektorze prywatnym oraz publicznym.

mgr Marzena Zagórska-Komorowska

Specjalista w zakresie  ubezpieczeń  społecznych, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, na co dzień zajmuje się  problematyką  związaną z systemem ubezpieczeń społecznych, wykładowca – trener. Zorientowana na realizację zadań  w zakresie ubezpieczeń społecznych,  zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i prawidłową wykładnie tychże przepisów. Komunikatywna, zorganizowana z pozytywnym nastawieniem do świata i ludzi. Lubi swoją pracę, ma blisko 20 letnie doświadczenie jako wykładowca, trener na studiach podyplomowych, szkoleniach, kursach  w zakresie systemu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotne.

dr hab. Jarosław Czerw

Wykładowca  na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie Samorządowiec od 1998 roku – pełnił między innymi funkcje sekretarza miasta, wicestarosty, przewodniczącego rady powiatu oraz przewodniczącego komisji budżetowej. Autor, współautor, współredaktor około 100 publikacji z zakresu prawa samorządu terytorialnego oraz prawa administracyjnego.

dr Adam Bujak

Nauczyciel akademicki, posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy naukowej i dydaktycznej. Prowadzi zajęcia m.in. z takich przedmiotów jak Rachunkowość, Rachunkowość finansowa czy Informatyczna rachunkowość finansowa. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących kosztów pracy w zakresie ich naliczania, ewidencji i dokumentacji.

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3200 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1600 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 545 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 2880 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1440 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 490 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3040 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Lista studiów
Lista studiów
Eksploatacja pojazdów szynowych i infrastruktury kolejowej
Eksploatacja pojazdów szynowych i infrastruktury kolejowej
Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi
Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i innymi zburzeniami rozwojowymi
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i innymi zburzeniami rozwojowymi

Czas trwania studiów:
2 semestry / 190 godz.

Liczba zjazdów: 9 w tym 2 zjazdy on-line

Po jednym zjeździe w semestrze zajęcia będą realizowane e-learningowo na platformie z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:
Piątek: 16:00 - 19:15
Sobota: 8:50 - 16:55
Niedziela: 8:50 - 16:05

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00