Jednostki tworzące sektor finansów publicznych mają za zadanie racjonalnie gospodarować finansami. Jest to możliwe m.in. dzięki prowadzeniu, zgodnie z przepisami prawa, rachunkowości. System rachunkowości budżetowej jest jednak specyficzny z uwagi na szczególne zasady zawarte w aktach wykonawczych do ustawy o finansach publicznych. Odmienność ta jest wynikiem istnienia ustandaryzowanych planów kont m.in. dla budżetu i jednostek budżetowych oraz samorządowych zakładów budżetowych a także wzorów sprawozdań i rozwiązań ewidencyjnych odzwierciedlających akumulację i rozdział środków finansowych pomiędzy podmiotami tego sektora. Prowadzenie rachunkowości wymaga jednocześnie od pracowników działów finansowo-księgowych szerokiej wiedzy związanej z: zasadami gospodarowania mieniem zarówno samorządowym jak i państwowym, zarządzaniem finansami, zamówieniami publicznymi, audytem i rozliczeniami z innymi instytucjami m.in. z ZUS. Uczestnictwo w niniejszych studiach podyplomowych daje szansę pracownikom instytucji na podniesienie kwalifikacji i przede wszystkim prawidłowe wypełnianie obowiązków przy gospodarowaniu mieniem publicznym.
Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy praktycznej i teoretycznej z zakresu rachunkowości niezbędnej do pracy w działach finansowo-księgowych w sektorze finansów publicznych, umożliwienie księgowym uzupełnienia uprawnień do zajmowania stanowisk.
Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych uprawnia do zajmowania m.in. stanowisk: głównego księgowego i księgowego w komórkach finansowo – księgowych w sektorze finansów publicznych.
Absolwent kierunku Rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych posiada wiedzę z zakresu zarządzania finansami, zamówień publicznych, prawa, a także pomiaru i ewidencji procesów zachodzących w sektorze finansów publicznych oraz sprawozdawczości. Absolwent potrafi ewidencjonować procesy związane z akumulacją i rozdziałem środków finansowych, sporządzić samodzielnie sprawozdania, zastosować w praktyce procedury audytu wewnętrznego oraz przygotować ofertę do zamówienia publicznego. Absolwent ma kompetencje do zajmowania m.in. stanowiska księgowego lub pracownika komórki audytu i kontroli.I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń oraz warsztatów. Dotyczą pomiaru i ewidencji zjawisk występujących w budżecie jst oraz jednostkach budżetowych samorządowych i państwowych. Obejmują praktyczne aspekty prowadzenia prac związanych z zamknięciem roku i sporządzaniem sprawozdań.
Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach, zaliczenie egzaminu z końcowego, weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.
- Prawno-finansowe podstawy funkcjonowania samorządu terytorialnego
- Gospodarowanie mieniem samorządowym
- Zamówienia publiczne
- Audyt w sektorze finansów publicznych
- Finansowanie projektów unijnych
- Zarządzanie finansami jednostki sektora finansów publicznych
- Rachunkowość budżetowa (budżetu jst, jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych)
- Wynagrodzenia w sektorze finansów publicznych i zasady ich naliczania
- Sprawozdawczość budżetu i jednostek budżetowych
- Rozliczenia z ZUS
- Budżetowanie zadaniowe i controlling
- System kontroli – dyscyplina finansów publicznych
- Seminarium i egzamin
Wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na studiach podyplomowych z przedmiotów z zakresu rachunkowości. Zatrudniona od 1994 roku na UMCS na Wydziale Ekonomicznym w Zakładzie Rachunkowości. Realizuje zajęcia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studiach podyplomowych m.in. z zakresu rachunkowości, w tym jednostek sektora finansów publicznych. Współpracuje z WSEI oraz KUL, gdzie prowadzi wykłady i ćwiczenia na studiach podyplomowych Audyt wewnętrzny. Autorka licznych artykułów w obszarze rachunkowości. W latach 2013-2017 była członkiem Rady Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Zajęcia poprowadzone przez wysoko wykwalifikowanych wykładowców i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w pracy z zakresu finansów przedsiębiorstw oraz kadra naukowo-dydaktyczna Uczelni.
Pracownik naukowo – dydaktyczny w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, w jest biegłym sądowym w zakresie finansów, ekonomii i prawa podatkowego oraz certyfikowanym audytorem i kontrolerem wewnętrznym. Specjalista z zakresu finansów publicznych i samorządowych, prawa podatkowego, zarządzania finansami, audytu i kontroli wewnętrznej, kontroli podatkowej i zarządczej oraz stosowanych technik menedżerskich w zarządzaniu. Wykładowca na studiach podyplomowych i studiach MBA (National Louis University in Chicago oraz University of Welsh in Cardiff). Autor, współautor oraz kierownik licznych projektów naukowych i badawczych o zasięgu krajowym i zagranicznym oraz ekspertyz i analiz dla sektora publicznego i prywatnego. Autor i współautor około 300 publikacji naukowych (w tym z tzw. „listy filadelfijskiej”). Prowadził wykłady i seminaria na wielu uczelniach zagranicznych. Posiada doświadczenie praktyczne na stanowiskach kierowniczych w sektorze prywatnym oraz publicznym.
Specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, na co dzień zajmuje się problematyką związaną z systemem ubezpieczeń społecznych, wykładowca – trener. Zorientowana na realizację zadań w zakresie ubezpieczeń społecznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i prawidłową wykładnie tychże przepisów. Komunikatywna, zorganizowana z pozytywnym nastawieniem do świata i ludzi. Lubi swoją pracę, ma blisko 20 letnie doświadczenie jako wykładowca, trener na studiach podyplomowych, szkoleniach, kursach w zakresie systemu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotne.
Wykładowca na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie Samorządowiec od 1998 roku – pełnił między innymi funkcje sekretarza miasta, wicestarosty, przewodniczącego rady powiatu oraz przewodniczącego komisji budżetowej. Autor, współautor, współredaktor około 100 publikacji z zakresu prawa samorządu terytorialnego oraz prawa administracyjnego.
Nauczyciel akademicki, posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy naukowej i dydaktycznej. Prowadzi zajęcia m.in. z takich przedmiotów jak Rachunkowość, Rachunkowość finansowa czy Informatyczna rachunkowość finansowa. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących kosztów pracy w zakresie ich naliczania, ewidencji i dokumentacji.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 3200 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1600 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 545 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 2880 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1440 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 490 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3040 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08