Studia podyplomowe spełniają wymagania Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 sierpnia 2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
Analiza lokalnego i ogólnopolskiego rynku pracy, monitoring zmian w oświacie oraz analiza trendów w tym zakresie wskazuje na duże zapotrzebowanie na nauczycieli zawodu w odradzającym się obecnie kształceniu zawodowym.
Zdobycie do posiadanego wykształcenia merytorycznego dodatkowo kwalifikacji nauczycielskich sprzyjać będzie mobilności zawodowej oraz umożliwi prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług szkoleniowych w danej specjalności.
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do nauczania dzieci, młodzieży i dorosłych oraz przygotowanie słuchaczy do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, a także zapoznanie z klasycznymi i nowymi metodami nauczania oraz z istotnymi wymogami reformy systemu edukacji.
Uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do nauczania dzieci, młodzieży i dorosłych. Kwalifikacja może być wykorzystywana jako dopełnienie kwalifikacji merytorycznych, umożliwiające nauczanie danego przedmiotu (prowadzenia zajęć) w szkołach i placówkach oświaty na poszczególnych etapach edukacyjnych, a także prowadzenie kształcenia przedmiotów zawodowych w szkołach i placówkach kształcących w zawodach.(zgodnie z wcześniej uzyskanymi kwalifikacjami na poziomie licencjackim czy magisterskim). Ponadto uprawnia do prowadzenia działalności szkoleniowej w danej specjalności. Przygotowanie słuchaczy do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły.
Po zakończeniu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela absolwent :
- posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się,
- posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu
- posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów,
- wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów,
- umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces
- charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności.
- jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów. Zajęcia praktyczne w wymiarze 150 godzin w placówkach oświatowych.
Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy oraz zaliczenie praktyk zawodowych.
- Psychologia ogólna
- Psychologia rozwojowa i wychowawcza
- Pedagogika ogólna
- Teorie oddziaływań wychowawczych
- Dydaktyka ogólna
- Diagnostyka pedagogiczna
- Komunikacja interpersonalna i kultura języka
- Psychologia osobowości
- Psychologia społeczna
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
- Dydaktyka przedmiotowa
- Monitorowanie, pomiar i ocena wyników kształcenia
- Psychologia różnic indywidualnych
- Podstawy psychologii klinicznej
- Specyfika zawodu nauczyciela
- Organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty
- Profilaktyka i terapia pedagogiczna w zakresie niepowodzeń szkolnych
- Wykorzystanie tik w procesie dydaktycznym
- Bezpieczeństwo i higiena pracy. Pierwsza pomoc przed medyczna
- Elementy pedagogiki specjalnej i nauczania integracyjnego
- Praktyka pedagogiczna 150 godz.
Program studiów: 390 godzin (wykłady, ćwiczenia, warsztaty) oraz 150 godz. praktyka pedagogiczna
Zajęcia prowadzone są przez doskonałych wysoko wykwalifikowanych pracowników naukowych i dydaktycznych Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Trenerami są także profesjonalni wykładowcy posiadający doświadczenie pedagogiczne.
Adiunkt Wydziału Pedagogiki i Psychologii WSEI, od 1993 r. starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Lublinie, a od 1995 r. do 2014 r. główny Rzecznik Dyscyplinarny dla Nauczycieli przy Wojewodzie Lubelskim. W kolejnych latach pracy zajmowala się nadzorowaniem pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych (domy dziecka, ośrodki wychowawcze, ośrodki socjoterapii, placówki kształcenia specjalnego, nadzór nad pracą pedagogów szkolnych) a także przedszkolami, szkołami podstawowymi, gimnazjami, liceami ogólnokształcącymi; ponadto, w latach 2000 -2006, zajmowała się nadzorowaniem placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych. Współzałożycielka i opiekunka Parlamentu Dzieci i Młodzieży w Województwa Lubelskiego.; od roku 2013 realizuje w szkołach wszystkich typów badania ewaluacyjne ( posiada uprawnienia ewaluatora); opracowuje i przeprowadza analizy i raporty oświatowe i edukacyjne na poziomie wojewódzkim. Koordynator doskonalenia nauczycieli w województwie lubelskim; przewodniczy komisjom kwalifikacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego.
W ramach studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie prowadzi zajęcia z następujących przedmiotów: Wychowanie zdrowotne, Metody terapii pedagogicznej i Pedagogika dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Od 2013 roku pełnię również funkcję recenzenta czasopisma “Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu”. Na bieżąco poszerza też swoją wiedzę z zakresu problematyki analizowanej podczas realizowanych przedmiotów studiując fachową literaturę na ten temat.
W 1979 r. – obronił pracę doktorską na temat: Neuropsychologiczna analiza zaburzeń czynności pisania i ich dynamika w ogniskowych uszkodzeniach mózgu. Był członkiem Komisji Zaburzeń Mowy PAN. W 1985 r. – wpisany do Rejestru Polskich Psychologów Klinicznych – nr LU 0030 Promotor kilkudziesięciu prac licencjackich i kilkunastu magisterskich związanych tematycznie z psychologią kliniczną. Brał czynny udział ( referaty, warsztaty ) w kilkudziesięciu zjazdach i sympozjach naukowych z zakresu psychologii klinicznej. Wyróżniony nagrodami Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Rektora A.M. za osiągnięcia w pracy naukowej i dydaktycznej. Jest autorem lub współautorem publikacji naukowych związanych z psychologią kliniczną
Absolwent AM Lublin i podyplomowych studiów z ekonomiki zdrowia i zarządzania ( m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, Project Hope Fundation, Millwood,D.C.Washington), wieloletni menedżer-praktyk w publicznych i niepulicznych szpitalach, były dyrektor LOW NFZ i MOW NFZ, były .konsultant Prezydenta RP ds. opieki zdrowotnej.
Od 2000 r. aktywnie działa w branży systemów informacyjnych biznesu, e-learning i zarządzania kapitałem ludzkim. Uczestniczył w wielu projektach wdrożeniowych, kilkunastu międzynarodowych projektach badawczych, stworzył ponad 5 start-up’ów internetowych. Aktualne zainteresowania badawcze dotyczą zastosowań Sztucznej Inteligencji w Zarządzaniu.
Psycholog, surdologopeda, nauczyciel akademicki. Absolwent Wyższego Seminarium Misyjnego Księży Sercanów w Stadnikach, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Posiada doświadczenie z zakresu diagnozy i poradnictwa psychologicznego młodzieży i osób dorosłych (świeckich i duchownych). Prowadzi badania naukowe w obszarze psychologii osobowości (zwłaszcza w odniesieniu do relacji rodzinnych i małżeńskich), psychologii wartości i surdopsychologii.
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, wykładowca, doradca zawodowy, mediator, specjalista w zakresie prowadzenia warsztatów i szkoleń o tematyce rozwoju osobistego, kompetencji na rynku pracy. Ekspert w projektach europejskich. Koordynator grupy ekspertów i współautor narzędzia do diagnozy dojrzałości do kariery zawodowej absolwentów szkół wyższych (kwestionariusz Dojrzałości do Kariery – KDK). Dyrektor Psychologicznego Centrum Diagnozy i Terapii WSEI
Psycholog, nauczyciel akademicki. Ukończyła szkolenie podyplomowe z zakresu systemowej terapii rodzin. Posiada doświadczenie w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi o zaburzonym rozwoju, w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, w poradnictwie dla rodziców i nauczycieli, w poradnictwie i terapii rodzin. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli. Jest współautorką programów profilaktycznych, adaptacyjno-integracyjnych, wychowawczych a także dla uzdolnionych przedszkolaków. Podejmuje badania naukowe w zakresie tematyki: podmiotowości, dyscypliny i dyscyplinowania dzieci, postrzegania perspektywy czasowej i jej korelatów osobowościowych, czynników rozwojowych i wychowawczych w wieku przedszkolnym, manipulacji i szantażu emocjonalnego.
Psycholog kliniczny, pedagog resocjalizacyjny, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Zainteresowania naukowe: diagnoza psychologiczna, psychologia rodziny, psychologia wychowawcza i penitencjarna. Wieloletni pracownik placówek resocjalizacyjnych. Autorka dwóch monografii i ponad 100 artykułów naukowych. Autorka i realizatorka szkoleń z zakresu diagnozy psychologicznej, psychologii rodziny, psychoprofilaktyki i resocjalizacji. Prowadzi poradnictwo z zakresu problemów wychowawczych i rodzinnych. Biegły sądowy w zakresie psychologii.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 4500 zł – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1500 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 510 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 4050 zł * – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1350 zł każdy lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 460 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 4275 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08