Studia na kierunku Profilaktyka, Poradnictwo i Terapia uzależnień skierowane są do osób są osoby mających wykształcenie wyższe licencjackie lub magisterskie, przy czym kandydaci, którzy mają staż pracy w terapii uzależnień co najmniej 2 lata zwolnieni są z praktyki. Kandydaci na studia muszą spełniać następujące kryteria:
- dyplom ukończenia studiów wyższych na poziomie licencjackim lub magisterskim
- reprezentować następujące kierunki ukończonych studiów: medycyna (oraz pokrewne zawody medyczne), dietetyka, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, teologia, resocjalizacja, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie, filozofia, pielęgniarstwo.
Głównym celem studiów podyplomowych Profilaktyka, Poradnictwo i Terapia uzależnień jest podwyższenie kwalifikacji w zakresie wiedzy i umiejętności dotyczących nowoczesnych metodach diagnozowania różnych form uzależnień, oraz profilaktyki i terapii osób uzależnionych i osób współuzależnionych.
Absolwent nabędzie wiedzę i umiejętności w zakresie:
- uzależnień chemicznych i behawioralnych oraz ich diagnostyki;
- metod stosowanych w terapii uzależnień, dostosowanych do potrzeb i możliwości pacjenta;
- zaprojektowania i przeprowadzenia terapii, rehabilitacji i readaptacji społecznej osób uzależnionych;
- zaprojektowania i przeprowadzenia zajęć edukacyjnych i profilaktycznych, pozostających w związku z programem terapeutycznym.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów.
Studia kończą się egzaminem dyplomowym, po którym słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego jest zaliczenie wszystkich przedmiotów i praktyk przewidzianych w programie studiów.
Zagadnienia programowe studiów obejmują:
- Moduł podstawowy – obejmuje treści wstępne i wprowadzające na temat charakterystyki substancji uzależniających i zjawisk o charakterze uzależnieniowym w aspekcie prawnym, medycznym i psychologicznym oraz zagadnienia diagnozy uzależnień oraz treningi psychologiczne.
- Moduł specjalnościowy – obejmuje treści z zakresu kwalifikacji i motywowania do leczenia, podstawowych formy leczenia i rehabilitacji uzależnień, minimalizacji szkód zdrowotnych oraz procedury i badania ewaluacyjne.
- Praktyki – odbywane w instytucjach pomocy osobom uzależnionym i ich rodzinom, służące poznaniu praktycznych aspektów pracy z osobami uzależnionymi.
Moduł Podstawowy (150 godzin)
- Społeczne, kulturowe i ekonomiczne aspekty używania substancji psychoaktywnych
- Przepisy prawa dotyczące narkotyków i narkomanii
- Charakterystyka środków psychoaktywnych
- Medyczne aspekty uzależnień i choroby współwystępujące. Neurobiologia uzależnień i leczenie substytucyjne.
- Psychopatologia w uzależnieniach
- Zagadnienia diagnozy uzależnień
- Czynniki leczące w psychoterapii
- Podstawy treningu umiejętności interpersonalnych
- Warsztat umiejętności pracy z grupą
Moduł Specjalnościowy (210 godzin)
- Profilaktyka uzależnień
- Tworzenie i prowadzenie zespołu terapeutycznego
- Kontakt terapeutyczny
- Podstawowe modele terapii osoby uzależnionej od środków psychoaktywnych (Model Społeczności Terapeutycznej, Model Minnesota)
- Terapia grupowa w uzależnieniach
- Terapia indywidualna w uzależnieniach
- Terapia uzależnień behawioralnych
- Terapia rodzin w procesie współuzależnienia
- Socjoterapia i terapia zajęciowa w leczeniu i rehabilitacji uzależnień
- Interwencja kryzysowa
- Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach w uzależnieniach
- Terapia behawioralno-poznawcza w uzależnieniach
- Podstawy pracy metodą społeczności terapeutycznej
- Ewaluacja programów profilaktycznych i terapeutycznych
Wszystkie zajęcia przewidziane programem studiów odbywają się na platformie e-learningowej za pośrednictwem monitorowanych przez Centrum Studiów Podyplomowych kont słuchaczy.
Każdemu z Uczestników naszych studiów zapewniamy indywidualną opiekę i wsparcie Pracowników CSP i Koordynatorów studiów na Uczelni lub przez Internet. Nasz Student nigdy nie jest pozostawiony sam sobie, zawsze może liczyć na wsparcie.
Rejestracji można dokonać w momencie kiedy przy kierunku widnieje status “Rekrutacja otwarta”.
Po dokonaniu rejestracji i dokonaniu wpłaty słuchacz otrzymuje login i hasło do indywidualnego konta. Dane do logowania wysyłane są mailowo.
Słuchacz zapoznaje się z materiałami dydaktycznymi, zalicza testy cząstkowe po każdym temacie, pisze pracę oraz zdaje egzamin końcowy na platformie.
- a) słuchacz może zapisać się w dowolnym momencie
b) słuchacz nie ma z góry nałożonych godzin wykładów, dlatego studia można realizować kiedy słuchacz ma na to czas i ochotę
c) słuchacz nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z dojazdami, wyżywieniem oraz noclegami, które występują w przypadku studiów stacjonarnych
d) absolwent po studiach on-line prowadzonych przez WSEI otrzymuje dokładnie takie samoświadectwoukończenia studiów podyplomowych, jak w przypadku ukończenia studiów w formie stacjonarnej (na wzorze MNiSW).
Do dyspozycji uczestnika pozostają: materiały dydaktyczne zamieszczone w formie elektronicznej, prezentacje, ćwiczenia, testy, opisy przypadków, filmy.
Psycholog kliniczny, pedagog resocjalizacyjny, adiunkt w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Zainteresowania naukowe: diagnoza psychologiczna, psychologia rodziny, psychologia wychowawcza i penitencjarna. Wieloletni pracownik placówek resocjalizacyjnych. Autorka dwóch monografii i ponad 100 artykułów naukowych. Autorka i realizatorka szkoleń z zakresu diagnozy psychologicznej, psychologii rodziny, psychoprofilaktyki i resocjalizacji. Prowadzi poradnictwo z zakresu problemów wychowawczych i rodzinnych. Biegły sądowy w zakresie psychologii.
Kadrę stanowią wysoko wykwalifikowani eksperci z wieloletnim doświadczeniem praktycznym na szczeblu regionalnym i centralnym ale równocześnie doświadczeni dydaktycy na stałe współpracujący z Uczelnią.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Pracuje jako adiunkt w Zakładzie Psychologii Wychowawczej i Psychologii Rodziny Instytutu Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Członek organizacji: Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Towarzystwo Wiedzy Powszechnej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć popularyzujących wiedzę psychologiczną w formie wykładów, warsztatów i treningów z zakresu szeroko pojętej psychologii wychowawczej, psychologii rodziny, psychoprofilaktyki i problematyki kompetencji interpersonalnych. Czynnie uczestniczy w licznych konferencjach naukowych oraz jest autorem lub współautorem wielu publikacji, prac popularnonaukowych. Zainteresowana: konstruowanie programów profilaktycznych, problematyka agresji, motywacji do nauki i pracy, stresu, psychomanipulacji, funkcjonowania grup społecznych, szczególnie sekt i subkultur młodzieżowych, współczesne modele rodzin i związków partnerskich, pomoc psychologiczna, psychoterapia.
Doktor nauk społecznych w zakresie socjologii. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Socjologii na Uniwersytecie Rzeszowskim. Nauczyciel przedmiotów: Interwencja kryzysowa, Profilaktyka uzależnień, Socjoterapia, Superwizja pracy socjalnej, Metodyka pracy socjalnej. Przez kilka lat uczestniczył w realizacji badań empirycznych wśród młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Bierze udział w licznych konferencjach naukowych oraz szkoleniowych. Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych o tematyce związanej z uzależnieniami. Zainteresowania: praca socjalna, profilaktyka zachowań ryzykownych, uzależnienia, dewiacje, subkultury, młodzież.
Psycholog, trenerka, terapeutka, coach, dyplomowany nauczyciel. Doświadczony praktyk w zakresie m.in. : udzielania wsparcia psychologicznego, psychoterapii indywidualnej i rodzinnej, prowadzenia szkoleń dla firm z zakresu psychologicznych aspektów zarządzania, asertywności, stresu i wypalenia zawodowego, prowadzenia szkoleń dla nauczycieli, pracy z osobami niepełnosprawnymi, szkolenia dla osób bezrobotnych oraz w tzw. okresie późnej dorosłości a także wiele innych. Brała czynny udział w licznych projektach związanych z rozwijaniem kompetencji i umiejętności psychospołecznych oraz zdrowotnych. Uczestniczyła również w konferencjach naukowych dotyczących ewaluacji, jakości w edukacji. Autorka oraz współautorka publikacji o tematyce psychologicznej. Członek w organizacjach zawodowych: Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP w Warszawie, Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „ Integracja ” w Rzeszowie.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 3900 zł – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1300 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 445 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3510 zł * – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1170 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 400 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3705 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08