Zasoby ludzkie w wielu współczesnych przedsiębiorstwach zaczynają mieć krytyczne znaczenie. Efektywne zarządzanie tym obszarem wymaga posiadania specjalistycznych kwalifikacji daleko wykraczających poza prawo pracy czy przepisy emerytalne. Pracownicy pionu personalnego realizując swe funkcje muszą z jednej strony uwzględniać strategiczne uwarunkowania organizacji, z drugiej strony przyczyniać się do rozwoju kadry kierowniczej organizacji w zakresie tak zwanych umiejętności miękkich: motywacja, budowanie zespołów, komunikacja interpersonalna, zarządzanie konfliktami. Z kolei czysto specjalistyczne umiejętności pracowników służb personalnych wiążą się z takimi zagadnieniami jak: planowanie zapotrzebowania i rekrutacja, opisy stanowisk pracy, planowanie kariery czy outplacement.
Głównym celem studiów podyplomowym Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi jest przygotowanie słuchaczy do organizowania i kierowania zespołem pracowniczym, analizy potencjału ludzkiego, planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji.
Zdobycie aktualnej wiedzy oraz umiejętności pozwalających na samodzielne przeprowadzenie analizy strategicznej firmy umożliwiającej zbudowanie i wdrożenie polityki personalnej.
Absolwent zdobędzie specjalistyczną wiedzę połączona z praktycznymi umiejętnościami związanymi z prowadzeniem bieżących spraw pracowniczych. Absolwent nabędzie umiejętność prowadzenia dobrze zorganizowanej administracji kadrowo-płacowej. W wyniku studiów podyplomowych słuchacz rozwinie kompetencje interpersonalne w obszarze budowania zespołu, rozwiązywania konfliktów, negocjacji.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów. Zajęcia praktyczne prowadzone są w zakresie stosowania prawa pracy.
Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.
- Podstawy zarządzania firmą w warunkach gospodarki rynkowej,
- Strategia firmy a polityka kadrowa,
- Public relations (kultura i etyka w biznesie),
- Wybrane zagadnienia z marketingu,
- Umiejętności kierownicze i negocjacje,
- Wykorzystanie systemów informacyjnych w zarządzaniu kadrami.
- Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi,
- Metody i narzędzia zarządzania ludźmi,
- Rekrutacja i selekcja pracowników,
- Planowanie zasobów ludzkich w firmie, opis stanowisk, analiza pracy,
- Wartościowanie pracy i systemy wynagradzania,
- Motywacja,
- Kierowanie zespołami,
- Szkolenie, doskonalenie i planowanie rozwoju zawodowego – metody i techniki,
- Trening interpersonalny – rozwiązywanie konfliktów,
- Rynek pracy – sposoby wykorzystywania zasobów pracy,
- Systemy zarządzania kadrami w wybranych przedsiębiorstwach
- Obowiązki pracodawcy wobec pracowników w okresie przekształcania przedsiębiorstwa,
- Prawo pracy (zatrudnianie, adaptacja, awans, degradacja i zwalnianie).
- Prawo pracy i kształtowanie zbiorowych stosunków pracy na tle doświadczeń europejskich,
- Systemy ubezpieczeń społecznych,
- Współpraca z mediami, Prezentacja i autoprezentacja,
- Nowoczesne techniki uczenia się wspomagające samokształcenie,
- Negocjacje w sprawach pracowniczych,
- Gra kierowniczo – decyzyjna
Prodziekan Wydziału Administracji i Ekonomii. Związana z Wyższą Szkołą Ekonomii i Innowacji w Lublinie od początków jej istnienia. Trener z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i umiejętnościami kierowniczymi, polityki personalnej, zmian organizacyjnych. Wykładowca i konsultant Fundacji Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego OIC Poland oraz Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów; wcześniej (1991-1998) Lubelskiej Szkoły Biznesu Sp. z o.o. Aktywnie uczestniczy w życiu gospodarczym prowadząc szkolenia dla kadry przedsiębiorstw min.: Philips Lighting Poland S.A., EDYTORPRESS Sp.z o.o., PKN ORLEN S.A, PERN „Przyjaźń” S.A., International Paper, Kęty S.A., Spółdzielnia SPOŁEM, Zakłady Tytoniowe w Lublinie S.A., Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. Tytuł rozprawy doktorskiej: Możliwości zastosowania koncepcji uczącej się organizacji w przedsiębiorstwach polskich (2002 r.), uzyskany stopień naukowy doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, specjalności: organizacja i zarządzanie, zarządzanie przedsiębiorstwem. Zainteresowania naukowe: innowacyjne metody nauczania kompetencji menedżerskich, przywódczych i przedsiębiorczości; równowaga między życiem zawodowym a prywatnym.
Zajęcia poprowadzone przez wysoko wykwalifikowanych wykładowców i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania, selekcji kadr, prawa pracy.
Od 2001 roku Prorektor Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie ds. Dydaktyki i Jakości Kształcenia. Prowadzi zajęcia z podstaw zarządzania, zarządzania firmą, strategii rozwoju firmy i zarządzania transformacją firmy, marketingu i public relations.
W latach 1979-80 zastępca dyrektora ds. systemów informatycznych w Zakładzie Elektronicznej Techniki Obliczeniowej w Lublinie. 1987-1991 Wiceprezes i współwłaściciel Agencji MIKROBIT. 1992-1994 Prezes brytyjsko-polskiej firmy konsultingowej LBS Biuro Konsultingu. 1994-1996 Dyrektor programowy odpowiedzialnego za studia Master of Business Administration prowadzone wspólnie z Lancashire University (UK) w Lubelskiej Szkole Biznesu. Uczestniczył w restrukturyzacji firm, m.in.: Petrochemia Płock (obecnie ORLEN), Rafineria Gdańsk, Polpharma, Elektrownia Połaniec. Prowadził zajęcia z zarządzania strategicznego i zarządzania zmianą na studiach MBA organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów wspólnie z Strathclyde University (Glasgow) oraz Erasmus University (Brussels).
Długoletni praktyk gospodarczy, w tym przez 23 lata prowadzący własną firmę, licencjonowany zarządca nieruchomości, wykładowca Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, członek rad nadzorczych (egzamin państwowy), likwidator przedsiębiorstw państwowych (egzamin państwowy), audytor wewnętrzny, uprawnienia z zakresu jakość, również HACCP i ISO (certyfikat), mentor biznesu (certyfikat), specjalista ds. zarządzania finansami, Univesitatsseminar der Wirtschafte Schloss Gracht, posiadający uprawnienia do prowadzenia negocjacji transakcji gospodarczych i prywatyzacyjnych Price Waterhouse International Privatization Group, ukończone liczne kursy i szkolenia z zakresu funkcjonowania szkolnictwa wyższego, w tym przede wszystkim dotyczące jakości kształcenia i tworzenia programów studiów. Aktualnie zatrudniona w Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie jako Audytor wewnętrzny oraz Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia, wykładowca, a także od wielu lat czynnie zarządza zasobami ludzkimi. Autor książek m.in. „Atestacja stanowisk pracy”; „Vademecum Przedsiębiorcy”; „Prywatyzacja przedsiębiorstw państwowych”; „Rola zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w kształtowaniu kompetencji kluczowych” oraz licznych opracowań specjalistycznych. Doświadczony trener od wielu lat prowadzący szkolenia dla przedsiębiorstw, szkół i instytucji, w tym w ramach projektów UE.
Pracownik naukowo – dydaktyczny w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Od 2000 r. aktywnie działa w branży systemów informacyjnych biznesu, e-learning i zarządzania kapitałem ludzkim. Uczestniczył w wielu projektach wdrożeniowych, kilkunastu międzynarodowych projektach badawczych, stworzył ponad 5 start-up’ów internetowych. Aktualne zainteresowania badawcze dotyczą zastosowań Sztucznej Inteligencji w Zarządzaniu.
Wykładowca WSEI w Lublinie, Trener i doradca biznesu od ponad 17 lat oraz praktyk z doświadczeniem zawodowym w firmach produkcyjnych, usługowych i handlowych /kilkanaście lat/. Specjalizuje się w doskonaleniu kompetencji w obszarze zarządzania i rozwoju osobistego pracowników taktycznych, kadry kierowniczej, właścicieli małych i średnich firm, bezrobotnych, handlowców a także samorządowców.
Absolwentka Politechniki Łódzkiej w Łodzi, w 1994 ukończyła czteroletnie studia z zakresu zarządzania z tytułem MBA , następnie studia podyplomowe z zarządzania finansami (SGH Warszawa 1999) oraz studia podyplomowe z „Perswazji w biznesie i przywództwie (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości Kraków 2007). Pracuje na rzecz organizacji szkoleniowych w całym kraju. Jest certyfikowanym trenerem biznesu (posiada certyfikat trenera biznesu metodą DiSC®, trenera organizacji opartej na wiedzy, trenera-mentora ) i ekspertem m.in. w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania strategicznego i marketingowego. Posiada kwalifikacje mentora w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi aktywną działalność biznesową w zakresie doradztwa i szkoleń dla małych, i średnich firm.
Specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, na co dzień zajmuje się problematyką związaną z systemem ubezpieczeń społecznych, wykładowca – trener. Zorientowana na realizację zadań w zakresie ubezpieczeń społecznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i prawidłową wykładnie tychże przepisów. Komunikatywna, zorganizowana z pozytywnym nastawieniem do świata i ludzi. Lubi swoją pracę, ma blisko 20 letnie doświadczenie jako wykładowca, trener na studiach podyplomowych, szkoleniach, kursach w zakresie systemu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotne.
Absolwentka psychologii KUL i doradca zawodowy w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie od 1997 roku. Jako praktyk prowadzi szkolenia dla kadr urzędów pracy oraz innych instytucji rynku pracy oraz zajęcia na wyższych uczelniach, w szczególności z zakresu poradnictwa zawodowego, pośrednictwa pracy i rynku pracy. Od 2011 roku pełni funkcję kierownika Działu Pośrednictwa Pracy, Poradnictwa Zawodowego i Informacji przy MUP w Lublinie, dzięki czemu posiada szerszą wiedzę na temat uwarunkowań rynkowych, form aktywizacji oferowanych przez urzędy pracy i partnerów rynku pracy.
Psycholog społeczny, trener biznesu, doradca, konsultant, HR-owiec praktyk, nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie i Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich w Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz Szkoły dla Trenerów Biznesu INTRA w Warszawie. Od ponad 6 lat z powodzeniem łączy wiedzę akademicką z kilkuletnim doświadczeniem praktycznym w dziedzinie HR prowadząc doradztwo i szkolenia w obszarach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Doktor nauk o zdrowiu, od 2007 r wykładowca na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. W latach 2002-2008 współpracująca jako wykładowca z wyższymi uczelniami na terenie m.Lublina. Autorka, współautorka publikacji związanych z problematyką ochrony zdrowia. Uczestnik ponad 50 konferencji, sympozjów naukowych o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym, w tym również jako współorganizator tych przedsięwzięć. Promotor ponad 30 prac dyplomowych oraz recenzent 28 prac na studiach I i II stopnia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie.
Współpracuje z organizacjami pożytku publicznego, m.in. z Lubelskim Centrum Wolontariatu propagując działalność na rzecz chorych i niepełnosprawnych zarówno wśród studentów Uniwesytetu Medycznego jak również innych uczelni wyższych w Lublinie, Fundacją „Dzięki Tobie” z Poznania oraz z Dziennym Ośrodkiem Adaptacyjnym dla Dzieci i Młodzieży z Niepełnosprawnością Intelektualną w Lublinie. Jest członkiem Stowarzyszenia Menadżerów Opieki Zdrowotnej. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół interdyscypliunarnej opieki nad człowiekim w zdrowiu ale również w chorobie.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 3400 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1700 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 575 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3060 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1530 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 520 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3230 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08