Średni wiek lokomotyw eksploatowanych przez przedsiębiorstwa grupy PKP wynosi około 33 lat. Od kilkunastu lat przewoźnicy kolejowi sukcesywnie modernizują tabor oraz wymieniają stare, nieekonomiczne pojazdy. Coroczny wzrost wielkości przewozów transportem kolejowym oraz sprostanie oczekiwaniom klientów wymaga dysponowania pojazdami niezawodnymi i ekonomicznie efektywnymi. Modernizacja lokomotyw spalinowych związana jest przede wszystkim z wymianą silnika spalinowego. Nowoczesne silniki spalinowe wraz z osprzętem i systemami pomocniczymi wymagają w procesie eksploatacji stosowania przez użytkowników zaawansowanych systemów diagnostycznych.
Głównym celem studiów podyplomowych Eksploatacja pojazdów szynowych i infrastruktury kolejowej jest wyposażenie słuchaczy w kompleksową wiedzę i umiejętności związane z
kierunkami i zasadami modernizacji taboru i jego efektywnego utrzymania oraz wykorzystaniem nowoczesnych maszyn i technologii do naprawy i utrzymania linii kolejowych.
Program studiów uwzględnia najnowsze zmiany prawne w ustawodawstwie polskim i europejskim w zakresie utrzymania pojazdów szynowych. Program obejmuje także zagadnienia naprawy i utrzymania linii kolejowych oraz organizacji transport kolejowego z uwzględnieniem systemów transportu intermodalnego. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w Zakładach naprawy infrastruktury kolejowej, Zakładach taboru kolejowego, przedsiębiorstwach eksploatujących spalinowe pojazdy trakcyjne.
Absolwent Studiów Podyplomowych „Eksploatacja pojazdów szynowych i infrastruktury kolejowej” zdobędzie solidną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nowoczesnych systemów utrzymania taboru kolejowego (system zarządzania utrzymaniem). Absolwent pozyska niezbędną wiedzę formalno-prawną oraz podstawy ekonomicznej efektywności zakupu i modernizacji taboru kolejowego. Ponadto absolwent otrzyma wiedzę z zakresu naprawy i utrzymania linii kolejowych.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów przez wykładowców – praktyków z wieloletnim doświadczeniem w branży kolejowej, jednocześnie doskonałych dydaktyków na stałe współpracujących z Uczelnią.
Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.
- Spalinowe pojazdy trakcyjne – budowa i modernizacja – 30 godz.
- Naprawa i systemy zarządzania utrzymaniem pojazdów szynowych (MMS) – 30
- Prawne aspekty eksploatacji pojazdów kolejowych (wymogi formalno-techniczne, obowiązki dysponenta/użytkownika pojazdu kolejowego) – 10 godz.
- Ekonomiczna efektywność zakupu i modernizacji taboru kolejowego – 10 godz.
- Wybrane zagadnienia diagnostyki pojazdów szynowych – 20 godz.
- Maszyny i urządzenia do naprawy i utrzymania linii kolejowych – 30 godz.
- Ekonomika przedsiębiorstw transportu kolejowego – 15 godz.
- Transport kolejowy w systemach transportu intermodalnego – 15 godz.
- Nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym – 30 godz.
Doktor nauk technicznych, dyscyplina naukowa: budowa i eksploatacja maszyn, specjalność: eksploatacja maszyn drogowych i budowlanych. Prodziekan Wydziału Transportu i Informatyki w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
Od 1982 r. pracownik dydaktyczno – naukowy w Politechnice Radomskiej a od 2004 r. wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Zainteresowania naukowe to transport intermodalny. Autor około 60 publikacji w kraju i zagranicą. Autor i współautor podręczników akademickich z obszaru transportu intermodalnego.
Kadrę stanowią praktycy, eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania, modernizacji i utrzymania infrastruktury kolejowej.
Dziekan Wydziału Administracji i Ekonomii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w 2000 r. W 2005 r. na tej samej uczelni uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych na podstawie rozprawy Konstytucyjnoprawny status partii politycznych w Polsce.
Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych dotyczących problematyki prawnoustrojowej oraz prawa pracy. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Prawa Konstytucyjnego oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie. W latach 2006-2007 pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 3400 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1700 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 575 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 2880 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1530 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 520 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3230 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
mBank o/Lublin 02 1140 1094 0000 2027 6900 1001
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08