Edukację wczesnoszkolną, jako pierwszy etap kształcenia w systemie szkolnym, charakteryzują spokój i systematyczność procesu nauki, nastawiona na rozwój wielokierunkowość działania, dostosowanie tempa pracy do możliwości psychoruchowych każdego ucznia, dostosowanie poznawanych zagadnień do możliwości percepcyjnych dziecka. Edukacja powinna być ukierunkowana na rozwój dziecka i realizację naturalnych potrzeb rozwojowych każdego ucznia. Proces edukacji umożliwia eksplorację świata, zdobywanie nowych doświadczeń i interakcję z otoczeniem. Studia Podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna umożliwiają nabycie kwalifikacji, które pozwalają z powodzeniem realizować wyżej wymienione zadania, które stoją przed nauczycielem w klasach I – III.
Głównym celem studiów podyplomowym Edukacja wczesnoszkolna jest uzyskanie przez słuchaczy kwalifikacji niezbędnych do nauczania w klasach I – III szkoły podstawowej.
Poza zdobyciem aktualnej wiedzy pedagogicznej oraz kwalifikacji do pracy w roli nauczyciela i wychowawcy nauczania zintegrowanego, studia umożliwiają nabycie umiejętności projektowania zintegrowanych sytuacji edukacyjnych w klasach I – III oraz skierowane są na formowanie osobowości nauczyciela jako innowatora – kreatywnego i asertywnego animatora metod i technik edukacyjnych.
Po ukończeniu studiów absolwent będzie posiadał:
- wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się
- wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu
- umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów
- umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
Absolwent będzie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. Absolwenci uzyskają niezbędne kwalifikacje pedagogiczne do pracy nauczyciela w placówkach oświatowo-wychowawczych i edukacyjnych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz zdobywanie kompetencji do pracy z osobami, które wymagają wsparcia w obliczu trudności społecznych i emocjonalnych.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów. Zajęcia praktyczne prowadzone są m.in. w zakresie dydaktyki, pedagogiki, metodyki, emisji głosu, praktyki w placówkach oświatowych.
Warunkiem ukończenia studiów jest zdanie egzaminów z przedmiotów kierunkowych, zaliczenie na ocenę pozytywną przedmiotów przewidzianych tokiem studiów oraz napisanie i obrona pracy dyplomowa. Odbycie praktyki pedagogicznej w ilości 150 godzin dla osób nie posiadających stażu w nauczaniu zintegrowanym. Uczestnicy studiów będący czynnymi nauczycielami w szkole dostarczają zaświadczenie o zatrudnieniu.
- Psychologia rozwojowa okresu wczesnoszkolnego
- Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej
- Współczesne tendencje w pedagogice wczesnoszkolnej
- Społeczne aspekty edukacji dziecka
- Pedagogika zabawy z rytmiką
- Wychowanie zdrowotne
- Podstawy komunikacji
- Prawo oświatowe
- Literatura dla dzieci
- Etyka nauczycielska
- Emisja głosu
- Metodyka zintegrowanych zajęć dydaktyczno – wychowawczych w klasach I-III
- Wychowanie fizyczne z metodyką w klasach I-III
- Edukacja polonistyczna z metodyką
- Matematyka w systemie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
- Edukacja przyrodnicza z metodyką w klasach I-III
- Edukacja muzyczna z metodyką w klasach I-III
- Edukacja plastyczna z metodyką w klasach I-III
- Edukacja techniczna z metodyką w klasach I-III
- Logopedia
- Metodyka terapii pedagogicznej
- Pedagogika dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Podstawy informatyki
- Ewaluacja osiągnięć szkolnych uczniów w klasach I-III
- Seminarium dyplomowe
Specjalizuje się w edukacji wczesnoszkolnej, pedagogice i psychologii muzyki oraz psychometrii muzycznej. Autorka ponad 90 publikacji naukowych: monografie własne, współautorskie, pod redakcją, artykuły, recenzje naukowe i wydawnicze. Czynna uczestniczka blisko 60 konferencji naukowych (krajowych i międzynarodowych). Recenzent w przewodach doktorskich i habilitacyjnych, członek Zespołu Pedagogiki Elementarnej KNP PAN, Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej, Polskiego Towarzystwa E. E. Gordona, ekspert MEN ds. awansu zawodowego nauczycieli, recenzent czasopism Psychology of Music i Ars Inter Culturals, zastępca redaktora naczelnego Wychowania Muzycznego w Szkole, wieloletni juror konkursów i festiwali muzycznych. Odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi i Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Zajęcia poprowadzone przez wysoko wykwalifikowanych nauczycieli akademickich, specjalistów z zakresu edukacji wczesnoszkolnej.
Profesor Akademii Ignatianum w Krakowie, nauczyciel akademicki, kierownik Katedry Dydaktyki i Wczesnej Edukacji Dziecka, doświadczony pedagog i specjalista zajmujący się od 33 lat edukacją wczesnoszkolną. Autorka kilkunastu monografii dotyczących wczesnej edukacji dziecka i 130 artykułów naukowych, opublikowanych w czasopismach krajowych oraz zagranicznych. Wygłasza wykłady, odczyty popularyzatorskie, prowadzi panele dyskusyjne z nauczycielami w Polsce i poza granicami kraju. Aktywnie uczestniczy w polskich i zagranicznych konferencjach naukowych. Bierze udział w wielu projektach badawczych, sympozjach oraz seminariach ogólnoświatowych. Jest promotorem prac dyplomowych: licencjackich, magisterskich i doktorskich. Zainteresowania badawcze dotyczą przeobrażeń paradygmatycznych w pedagogice wczesnoszkolnej, kierunków zmian w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej, wielowymiarowości uczenia się i jego przestrzeni, poznawczych , emocjonalnych i społecznych ram teorii uczenia się, konstruktywnych sposobów nauczania dzieci uczenia się oraz edukacji dla rozwoju i edukacji wspierającej rozwój.
Adiunkt Wydziału Pedagogiki i Psychologii WSEI, od 1993 r. starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Lublinie, a od 1995 r. do 2014 r. główny Rzecznik Dyscyplinarny dla Nauczycieli przy Wojewodzie Lubelskim. W kolejnych latach pracy zajmowala się nadzorowaniem pracy placówek opiekuńczo-wychowawczych (domy dziecka, ośrodki wychowawcze, ośrodki socjoterapii, placówki kształcenia specjalnego, nadzór nad pracą pedagogów szkolnych) a także przedszkolami, szkołami podstawowymi, gimnazjami, liceami ogólnokształcącymi; ponadto, w latach 2000 -2006, zajmowała się nadzorowaniem placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych. Współzałożycielka i opiekunka Parlamentu Dzieci i Młodzieży w Województwa Lubelskiego.; od roku 2013 realizuje w szkołach wszystkich typów badania ewaluacyjne ( posiada uprawnienia ewaluatora); opracowuje i przeprowadza analizy i raporty oświatowe i edukacyjne na poziomie wojewódzkim. Koordynator doskonalenia nauczycieli w województwie lubelskim; przewodniczy komisjom kwalifikacyjnym dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego.
W ramach studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie prowadzi zajęcia z następujących przedmiotów: Wychowanie zdrowotne, Metody terapii pedagogicznej i Pedagogika dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Od 2013 roku pełnię również funkcję recenzenta czasopisma “Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu”. Na bieżąco poszerza też swoją wiedzę z zakresu problematyki analizowanej podczas realizowanych przedmiotów studiując fachową literaturę na ten temat.
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 4200 zł – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1400 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 475 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3780 * – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1260 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 430 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 2660 zł za pierwszy rok nauki i 1400 złotych za ostatni semestr *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
mBank o/Lublin 02 1140 1094 0000 2027 6900 1001
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08