• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

  • Home
  • Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Studia podyplomowe  odpowiadają aktualnym tendencjom kształcenia specjalnego, realizowanego w różnych formach. Przedszkola, szkoły (wszystkich typów) i placówki (specjalne, integracyjne, ogólnodostępne) zobligowane są do zapewnienia uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością intelektualną odpowiednich warunków edukacyjnych dostosowanych do ich możliwości psychofizycznych, uwzględniających potencjał rozwojowy, jak również ograniczenia w różnych obszarach funkcjonowania. Studia trwają trzy semestry i mają charakter kwalifikacyjny, nadając uprawnienia do pracy w placówkach specjalnych i integracyjnych. Łączna ilość 420 godzin zajęć dydaktycznych i praktycznych (w tym 120 godzin praktyk) odpowiada wymogom rozporządzeń MEN o studiach podyplomowych. Poza nauczaniem absolwent będzie posiadał kwalifikacje rewalidacyjne uprawniające do pracy w placówkach opiekuńczo-rewalidacyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, takich jak warsztaty pracy chronionej (aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością), warsztaty terapii zajęciowej, domy pomocy społecznej, placówki dziennego pobytu i inne ośrodki rewalidacyjne. Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni praktycy.

CEL

Podstawowym celem studiów podyplomowych jest wykreowanie kompetentnego nauczyciela, posiadającego odpowiednie kwalifikacje do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie. Zdobycie wiedzy i umiejętności z psychologii, pedagogiki, dydaktyki, metodyki nauczania poszczególnych przedmiotów oraz komunikacji interpersonalnej pozwoli na skuteczną realizację procesu kształcenia i wychowania. Kształcenie na studiach  obejmuje  przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela w przedszkolach i szkołach podstawowych oraz  do pracy we wszystkich typach szkół i rodzajach placówek.

KORZYŚCI

Studia z zakresu oligofrenopedagogiki to połączenie teorii z praktyką. Zajęcia prowadzą zarówno teoretycy, jak i osoby pracujące w instytucjach zajmujących się osobami niepełnosprawnymi. Słuchacze mają okazję nie tylko poznać teoretyczne aspekty warunkujące efektywność pracy z dziećmi i młodzieżą, ale także rozwinąć swoje kompetencje konieczne w pracy nauczyciela w oddziale specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym.
Słuchacz zdobędzie umiejętność:

  • diagnozowania psychopedagogicznego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
  • poznania specyfiki pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie
  • planowania efektywnego sposobu pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów niepełnosprawnych intelektualnie z uwzględnieniem współczesnej koncepcji pracy z niepełnosprawnymi

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent studiów podyplomowych z zakresu oligofrenopedagogiki posiada niezbędną wiedzę i umiejętności do realizacji procesu edukacyjnego i rehabilitacyjnego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Potrafi wykorzystać interdyscyplinarną wiedzę w zakresie wielopłaszczyznowego usprawniania dzieci i młodzieży, dobierać metody, formy i środki oddziaływań rewalidacyjnych. Ponadto dostrzega problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie i ich rodzin. Wykazuje umiejętność uczenia się doskonalenia własnego warsztatu pracy.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Znaczna część zajęć realizowana jest w formie warsztatów i ćwiczeń przygotowujących do praktyki pedagoga specjalnego, np:

  • interaktywne metody pracy pedagoga specjalnego
  • tolerancja dla inności
  • metoda dramy
  • metoda scen rodzajowych
  • metodyki specjalne

Słuchacz zdobędzie praktyczne umiejętności pracy z dziećmi poniżej normy intelektualnej, ponadto posiądzie umiejętność dostosowania metod i form pracy do potrzeb uczniów, umiejętność konstruowania indywidualnych programów edukacyjnych  oraz umiejętność pracy z uczniami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z:

  1. egzaminów określonych w programie studiów
  2. realizacji obowiązkowej praktyki
  3. egzaminu końcowego weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

Moduł 1. Niepełnosprawność intelektualna – psychomedyczna problematyka rozwoju

(obejmujący 70 godzin: 40W i 30C z czego 20 godzin w e-learning)

Moduł 2. Założenia interdyscyplinarnego wsparcia i diagnozy dla osoby niepełnosprawnej intelektualnie i jego rodziny

(obejmujący 70 godzin: 40W i 30C z czego 20 godzin w e-learning)

Moduł 3. Metodyka rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie

(obejmujący 70 godzin: 25W i 45C z czego 10 godzin w e-learning)

Moduł 4. Metodyka nauczania i wychowania osób niepełnosprawnych intelektualnie

(obejmujący 90 godzin: 40W i 50C z czego 20 godzin w e-learning)

Kadra

Koordynator kierunku: dr nauk hum. Katarzyna Patyk-Wieczorek

Pedagog specjalny (oligofrenopedagog), wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest specjalistą w zakresie diagnozy, terapii i edukacji osób z ASD (autystycznym spektrum zaburzeń). W 2010 roku obroniła pracę doktorską pt. Rozwój psychospołeczny dzieci z autyzmem w pierwszym etapie edukacyjnym (UMCS). Jest założycielem i Prezesem Fundacji Allot, zajmującej się kompleksowym wsparciem dla osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz z innymi niepełnosprawnościami. Posiada wiele uprawnień terapeutycznych m.in. do terapii SI, terapii behawioralnej, alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Od 2011 roku pracuje również jako terapeuta w szkole specjalnej (nr 26 w Lublinie), gdzie prowadzi zajęcia z uczniami z autyzmem. Autorka, współautorka wielu publikacji naukowych oraz narzędzia badawczego SOUK (Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych dla osób z autyzmem). Organizatorka wielu konferencji i akcji społecznych ukierunkowanych na upowszechnianie wiedzy o osobach z ASD, efektywnych formach terapii i edukacji oraz potrzebach środowiska wychowawczego. Prowadzi szkolenia w wielu placówkach na terenie całej Polski. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie terapii i edukacji osób niepełnosprawnych, w tym szczególnie z ASD

Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy, terapeuci, psychologowie, pedagodzy specjalni – specjaliści w zakresie edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie

mgr Beata Koczur

Pedagog specjalny, od 26 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem na stanowisku nauczyciela w Zespole Szkół nr 4 w Lublinie oraz jako terapeuta w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Lublinie. Ukończyła Studium bazowe z autyzmu w Fundacji Synapsis, absolwentka licznych szkoleń specjalistycznych z pomocy osobom z autyzmem. Prowadzi treningi umiejętności społecznych dla osób z autyzmem, indywidualne zajęcia edukacyjne oraz diagnozy nozologiczne i funkcjonalne. Prowadzi szkolenia z zakresu autyzmu oraz pedagogiki specjalnej dla nauczycieli, wolontariuszy, rodziców osób z autyzmem

Ks. dr Jacek Łukasiewcz SCJ

Psycholog,  surdologopeda, nauczyciel akademicki. Absolwent Wyższego Seminarium Misyjnego Księży Sercanów w Stadnikach, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Posiada doświadczenie z zakresu diagnozy i poradnictwa psychologicznego młodzieży i osób dorosłych (świeckich i duchownych). Prowadzi badania naukowe w obszarze psychologii osobowości (zwłaszcza w odniesieniu do relacji rodzinnych i małżeńskich), psychologii wartości i surdopsychologii.

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3600 zł – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1200 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 410 zł 
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3240 zł * – możliwość płatności w trzech ratach semestralnych po 1080 zł każda lub w dziewięciu ratach miesięcznych po 370 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3420 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

mBank o/Lublin 02 1140 1094 0000 2027 6900 1001

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie nieruchomościami
Orydynowanie leków i wypisywanie recept
Orydynowanie leków i wypisywanie recept
Strona główna
Strona główna
Logopedia z alternatywną i wspomagająca komunikacją
Logopedia z alternatywną i wspomagająca komunikacją

Czas trwania studiów:
3 semestry / 300 godz.

Liczba zjazdów: 10

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:
Piątek: 15:30 - 19:30
Sobota: 8:50 - 16:55
Niedziela: 8:50 - 16:55

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00