• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem aspergera

  • Home
  • Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem aspergera
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Założenia koncepcyjne studiów podyplomowych wynikają z aktualnych tendencji kształcenia specjalnego oraz potrzeb w obszarze rehabilitacji społecznej i zawodowej. Prawna otwartość wszystkich typów szkół i placówek opiekuńczo-rewalidacyjnych na osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, stwarza konieczność  zdobywania i poszerzania wiedzy na temat organizacji procesu edukacyjnego, wychowawczego i terapeutycznego uwzględniającego specyficzne potrzeby tychże osób. Oferta studiów wypełnia również poważną lukę w dotychczasowym modelu kształcenia nauczycieli, w którym problematyka związana z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście edukacji, rewalidacji i terapii była najczęściej pomijana. Dotychczasowe specjalizacje w ramach pedagogiki specjalnej, nie odpowiadają współczesnym za potrzebowaniom na edukację i terapię osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Innowacyjność naszej propozycji polega na różnicowym potraktowaniu autyzmu i zaburzeń współwystępujących w obszarach: rozwojowym, rewalidacyjnym i edukacyjnym. Studia trwają trzy semestry i mają charakter kwalifikacyjny. Obejmują 395 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych (w tym 120 godzin praktyk). Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni praktycy.

CEL

Podstawowym celem studiów jest zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi nowymi tendencjami we współczesnej dydaktyce, metodyce pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przygotowanie do korzystania z bogatego repertuaru metod terapeutycznych tworzących kompleksowy model oddziaływania edukacyjno-terapeutycznego.

KORZYŚCI

Program studiów podyplomowych to połączenie teorii z praktyką. Zajęcia prowadzą zarówno teoretycy, jak i osoby pracujące w instytucjach zajmujących się osobami z autystycznym spektrum zaburzeń. Słuchacze mają okazję nie tylko poznać teoretyczne aspekty warunkujące efektywność pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, ale także rozwinąć swoje kompetencje konieczne w pracy nauczyciela w oddziale specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym czy terapeuty w placówce realizującej rehabilitację społeczną i zawodową.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Studia podyplomowe pozwalają na uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. W zależności od posiadanych bazowych kwalifikacji, osoby kończące studia podyplomowe mogą realizować proces edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny i rewalidacyjny osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w każdym typie placówki edukacyjnej i opiekuńczo-rewalidacyjnej.

Słuchacz zdobędzie umiejętność:

  • diagnozowania psychopedagogicznego uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • poznania specyfiki pracy z uczniami z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • planowania efektywnego sposobu pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i Zespołem Aspergera dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z uwzględnieniem współczesnej koncepcji pracy z niepełnosprawnymi
  • planowania efektywnego procesu rehabilitacji społecznej i zawodowej z dorosłymi osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Studia mają charakter praktyczny co oznacza, iż zakres merytoryczny skoncentrowany jest na zagadnieniach przydatnych w codziennym życiu zawodowym i wyposaża słuchacza w narzędzia, które podniosą efektywność działania w procesie edukacji i rewalidacji osoby z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zajęcia prowadzone są przez praktyków pracujących na co dzień w szkołach i ośrodkach realizujących proces edukacyjny i terapeutyczny z osobami z autystycznym spektrum zaburzeń. W ramach profilu praktycznego słuchacz zobligowany jest również do realizacji praktyk w wybranym przez siebie ośrodku lub szkole.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z:

  1. egzaminów określonych w programie studiów
  2. realizacji obowiązkowej praktyki
  3. egzaminu końcowego weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

Moduł 1. Autystyczne spektrum zaburzeń –psychomedyczna problematyka rozwoju

(obejmujący 55 godzin: 40W i 15C z czego 15 godzin w e-learning)

Moduł 2. Założenia interdyscyplinarnego wsparcia dla dziecka z autyzmem/Zespołem Aspergera i jego rodziny

(obejmujący 35 godzin: 25W i 10C z czego 10 godzin w e-learning)

Moduł 3. Wczesne wspomaganie i edukacja osób z autyzmem i Zespołem Aspergera

(obejmujący 45 godzin: 25W i 20C z czego 5 godzin w e-learning)

Moduł 4. Metodyka nauczania osób z autyzmem i zespołem Aspergera

(obejmujący 55 godzin: 55C)

Moduł 5. Rewalidacja osób z ASD w placówce szkolnej

(obejmujący: 35 godzin: 10W i 25C z czego 5 godzin w e-learning)

Moduł 6. Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób z ASD

(obejmujący: 50 godzin: 30W i 20C z czego 20 godzin w e-learning)

Kadra

Koordynator kierunku: dr nauk hum Katarzyna Patyk

Pedagog specjalny (oligofrenopedagog), wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest specjalistą w zakresie diagnozy, terapii i edukacji osób z ASD (autystycznym spektrum zaburzeń). W 2010 roku obroniła pracę doktorską pt. Rozwój psychospołeczny dzieci z autyzmem w pierwszym etapie edukacyjnym (UMCS). Jest założycielem i Prezesem Fundacji Allot, zajmującej się kompleksowym wsparciem dla osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz z innymi niepełnosprawnościami. Posiada wiele uprawnień terapeutycznych m.in. do terapii SI, terapii behawioralnej, alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Od 2011 roku pracuje również jako terapeuta w szkole specjalnej (nr 26 w Lublinie), gdzie prowadzi zajęcia z uczniami z autyzmem. Autorka, współautorka wielu publikacji naukowych oraz narzędzia badawczego SOUK (Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych dla osób z autyzmem). Organizatorka wielu konferencji i akcji społecznych ukierunkowanych na upowszechnianie wiedzy o osobach z ASD, efektywnych formach terapii i edukacji oraz potrzebach środowiska wychowawczego. Prowadzi szkolenia w wielu placówkach na terenie całej Polski. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie terapii i edukacji osób niepełnosprawnych, w tym szczególnie z ASD

Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy, terapeuci, psychologowie, pedagodzy oraz lekarze – specjaliści w zakresie wczesnej diagnozy, edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.

dr n. med. Bożena Śpila - psychiatra

Uczestniczyła jako wykładowca w licznych konferencjach naukowych poświęconych autyzmowi.  Przez wiele lat była członkiem Stowarzyszenia „Niegrzeczne Dzieci” im. Hansa Aspergera z Warszawy, zajmującego się osobami  z  Zespołem Aspergera.
Prowadzi wykłady w ramach studiów podyplomowych  z zakresu autyzmu oraz psychiatrii dzieci i młodzieży dla słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Pedagogiki UMCS i WSEI.  Zajmuje się diagnozą i terapią autyzmu w ramach Poradni Przyklinicznej SPSK nr 1 w Lublinie i Gabinecie Psychiatrycznym. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i jednostkami oświatowymi w Lublinie w zakresie terapii podopiecznych i szkoleń dla nauczycieli i rodziców. W 2014r. otrzymała odznakę przyjaciela dzieci  Oddziału Lubelskiego TPD. Opublikowała własne prace naukowe poświęcone tematyce psychiatrii dzieci i młodzieży.

dr n. med. Magdalena Chrościńska-Krawczyk - neurolog dziecięcy, pediatra

Pediatra, neurolog dziecięcy. Od kilkunastu lat pracuje w  Klinice Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie. Główne zainteresowania zawodowe to: zaburzenia neurorozwojowe u dzieci, całościowe zaburzenia rozwoju oraz  mózgowe porażenie dziecięce. Współpracuje z Fundacją Rozwoju Psychomotoryki w Warszawie, realizującą program usprawniania dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi wg. Modelu Belgijskiego Procus-Block. Jest koordynatorem i głównym przedstawicielem w Polsce Europejskiej Akademii ds. Niepełnosprawności u Dzieci –  EACD (European Academy of Childhood Disability) . Współautor  publikacji naukowych  oraz rozdziałów w podręcznikach akademickich.

mgr Beata Koczur

Pedagog specjalny, od 26 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem na stanowisku nauczyciela w Zespole Szkół nr 4 w Lublinie oraz jako terapeuta w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Lublinie. Ukończyła Studium bazowe z autyzmu w Fundacji Synapsis, absolwentka licznych szkoleń specjalistycznych z pomocy osobom z autyzmem. Prowadzi treningi umiejętności społecznych dla osób z autyzmem, indywidualne zajęcia edukacyjne oraz diagnozy nozologiczne i funkcjonalne. Prowadzi szkolenia z zakresu autyzmu oraz pedagogiki specjalnej dla nauczycieli, wolontariuszy, rodziców osób z autyzmem.

mgr Wojciech Sekta

Psycholog, terapeuta i superwizor behawioralny, certyfikowany analityk zachowania (BCBA). Prowadzi terapię, konsultacje oraz szkolenia z zakresu stosowanej analizy zachowania, metod pracy z osobami z autyzmem oraz strategii radzenia sobie z zachowaniami trudnymi. Współpracuje w ramach niedawno założonej firmy MAGIS.

Absolwent Instytutu Psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W latach 2005-2011 pracował w Stowarzyszeniu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie w stanie Nowy Jork (AHRC, Nassau), gdzie zdobył doświadczenie w codziennej opiece i pracy z osobami niepełnosprawnymi. W 2011 roku ukończył szkolenia i praktyki na Stony Brook University oraz uzyskał międzynarodowy Certyfikat Analityka Zachowania (BCBA, Board Certified Behavior Analyst). Od 2011 roku pracuje jako terapeuta w Centrum Aktywizacji Zawodowej i Społecznej dla Dorosłych Osób z Autyzmem w Gdańsku.

dr Iwona Gryniuk – Toruń

Psycholog, teraputa i edukator pracujący z rodzinami w podejściu systemowym. Od wielu lat prowadzi tarapię rodziną, indywidualną i grupową w Specjalistycznej Poradni Psychoprofilatyki i Terapii Rodzin oraz we własnym gabinecie. Realizator wielu programów i kursów o tematyce rodzinnej

mgr Małgorzata Ciemborowicz

Nauczyciel dyplomowany, pedagog przedszkolnym pedagog specjalny , oligofrenopedagog , edukator. Ukończyła szereg szkoleń i kursów z zakresu diagnozy, terapii i edukacji dzieci o zaburzonym rozwoju (m.in. Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzicom w Fundacji Synapsis).

Od 1990 roku nauczyciel w  przedszkolnych oddziałach dla dzieci z autyzmem a także nauczyciel nauczania indywidualnego w szkole podstawowej, konsultant- pedagog  w ATB w Krakowie, koordynator Sieci Współpracy i Samokształcenia dla nauczycieli przedszkoli w pilotażu Gminy Miejskiej Kraków. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, rodziców i studentów.

Obecnie wicedyrektor przedszkola z oddziałami specjalnymi i integracyjnymi dla dzieci z autyzmem oraz Zespołem Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, koordynator Sieci Współpracy i Samokształcenia „Wczesne wspomaganie” w  SPWPPP  w Krakowie

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3200 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1600 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 545 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 2880 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1440 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 490 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3040 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

mBank o/Lublin 02 1140 1094 0000 2027 6900 1001

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego
Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego
Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego
Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego
Profilaktyka, poradnictwo i terapia uzależnień
Profilaktyka, poradnictwo i terapia uzależnień

Czas trwania studiów:
3 semestry / 275 godz.
130 wykłady
145 ćwiczenia

Liczba zjazdów: 9

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:
Piątek: 15:30 - 19:30
Sobota: 8:50 - 16:55
Niedziela: 8:50 - 16:55

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00