Założenia koncepcyjne studiów podyplomowych wynikają z aktualnych tendencji kształcenia specjalnego oraz potrzeb w obszarze rehabilitacji społecznej i zawodowej. Prawna otwartość wszystkich typów szkół i placówek opiekuńczo-rewalidacyjnych na osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, stwarza konieczność zdobywania i poszerzania wiedzy na temat organizacji procesu edukacyjnego, wychowawczego i terapeutycznego uwzględniającego specyficzne potrzeby tychże osób. Oferta studiów wypełnia również poważną lukę w dotychczasowym modelu kształcenia nauczycieli, w którym problematyka związana z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście edukacji, rewalidacji i terapii była najczęściej pomijana. Dotychczasowe specjalizacje w ramach pedagogiki specjalnej, nie odpowiadają współczesnym za potrzebowaniom na edukację i terapię osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Innowacyjność naszej propozycji polega na różnicowym potraktowaniu autyzmu i zaburzeń współwystępujących w obszarach: rozwojowym, rewalidacyjnym i edukacyjnym. Studia trwają trzy semestry i mają charakter kwalifikacyjny. Obejmują 395 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych (w tym 120 godzin praktyk). Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni praktycy.
Podstawowym celem studiów jest zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi nowymi tendencjami we współczesnej dydaktyce, metodyce pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przygotowanie do korzystania z bogatego repertuaru metod terapeutycznych tworzących kompleksowy model oddziaływania edukacyjno-terapeutycznego.
Program studiów podyplomowych to połączenie teorii z praktyką. Zajęcia prowadzą zarówno teoretycy, jak i osoby pracujące w instytucjach zajmujących się osobami z autystycznym spektrum zaburzeń. Słuchacze mają okazję nie tylko poznać teoretyczne aspekty warunkujące efektywność pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, ale także rozwinąć swoje kompetencje konieczne w pracy nauczyciela w oddziale specjalnym, integracyjnym i ogólnodostępnym czy terapeuty w placówce realizującej rehabilitację społeczną i zawodową.
Studia podyplomowe pozwalają na uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera. W zależności od posiadanych bazowych kwalifikacji, osoby kończące studia podyplomowe mogą realizować proces edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny i rewalidacyjny osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w każdym typie placówki edukacyjnej i opiekuńczo-rewalidacyjnej.
Słuchacz zdobędzie umiejętność:
- diagnozowania psychopedagogicznego uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera
- poznania specyfiki pracy z uczniami z autyzmem i Zespołem Aspergera
- planowania efektywnego sposobu pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i Zespołem Aspergera dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb uczniów z uwzględnieniem współczesnej koncepcji pracy z niepełnosprawnymi
- planowania efektywnego procesu rehabilitacji społecznej i zawodowej z dorosłymi osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera
Studia mają charakter praktyczny co oznacza, iż zakres merytoryczny skoncentrowany jest na zagadnieniach przydatnych w codziennym życiu zawodowym i wyposaża słuchacza w narzędzia, które podniosą efektywność działania w procesie edukacji i rewalidacji osoby z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zajęcia prowadzone są przez praktyków pracujących na co dzień w szkołach i ośrodkach realizujących proces edukacyjny i terapeutyczny z osobami z autystycznym spektrum zaburzeń. W ramach profilu praktycznego słuchacz zobligowany jest również do realizacji praktyk w wybranym przez siebie ośrodku lub szkole.
Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z:
- egzaminów określonych w programie studiów
- realizacji obowiązkowej praktyki
- egzaminu końcowego weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje
Moduł 1. Autystyczne spektrum zaburzeń –psychomedyczna problematyka rozwoju
(obejmujący 55 godzin: 40W i 15C z czego 15 godzin w e-learning)
Moduł 2. Założenia interdyscyplinarnego wsparcia dla dziecka z autyzmem/Zespołem Aspergera i jego rodziny
(obejmujący 35 godzin: 25W i 10C z czego 10 godzin w e-learning)
Moduł 3. Wczesne wspomaganie i edukacja osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
(obejmujący 45 godzin: 25W i 20C z czego 5 godzin w e-learning)
Moduł 4. Metodyka nauczania osób z autyzmem i zespołem Aspergera
(obejmujący 55 godzin: 55C)
Moduł 5. Rewalidacja osób z ASD w placówce szkolnej
(obejmujący: 35 godzin: 10W i 25C z czego 5 godzin w e-learning)
Moduł 6. Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób z ASD
(obejmujący: 50 godzin: 30W i 20C z czego 20 godzin w e-learning)
Pedagog specjalny (oligofrenopedagog), wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Jest specjalistą w zakresie diagnozy, terapii i edukacji osób z ASD (autystycznym spektrum zaburzeń). W 2010 roku obroniła pracę doktorską pt. Rozwój psychospołeczny dzieci z autyzmem w pierwszym etapie edukacyjnym (UMCS). Jest założycielem i Prezesem Fundacji Allot, zajmującej się kompleksowym wsparciem dla osób z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz z innymi niepełnosprawnościami. Posiada wiele uprawnień terapeutycznych m.in. do terapii SI, terapii behawioralnej, alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Od 2011 roku pracuje również jako terapeuta w szkole specjalnej (nr 26 w Lublinie), gdzie prowadzi zajęcia z uczniami z autyzmem. Autorka, współautorka wielu publikacji naukowych oraz narzędzia badawczego SOUK (Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych dla osób z autyzmem). Organizatorka wielu konferencji i akcji społecznych ukierunkowanych na upowszechnianie wiedzy o osobach z ASD, efektywnych formach terapii i edukacji oraz potrzebach środowiska wychowawczego. Prowadzi szkolenia w wielu placówkach na terenie całej Polski. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie terapii i edukacji osób niepełnosprawnych, w tym szczególnie z ASD
Zajęcia prowadzą doświadczeni praktycy, terapeuci, psychologowie, pedagodzy oraz lekarze – specjaliści w zakresie wczesnej diagnozy, edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera.
Uczestniczyła jako wykładowca w licznych konferencjach naukowych poświęconych autyzmowi. Przez wiele lat była członkiem Stowarzyszenia „Niegrzeczne Dzieci” im. Hansa Aspergera z Warszawy, zajmującego się osobami z Zespołem Aspergera.
Prowadzi wykłady w ramach studiów podyplomowych z zakresu autyzmu oraz psychiatrii dzieci i młodzieży dla słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Pedagogiki UMCS i WSEI. Zajmuje się diagnozą i terapią autyzmu w ramach Poradni Przyklinicznej SPSK nr 1 w Lublinie i Gabinecie Psychiatrycznym. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i jednostkami oświatowymi w Lublinie w zakresie terapii podopiecznych i szkoleń dla nauczycieli i rodziców. W 2014r. otrzymała odznakę przyjaciela dzieci Oddziału Lubelskiego TPD. Opublikowała własne prace naukowe poświęcone tematyce psychiatrii dzieci i młodzieży.
Pediatra, neurolog dziecięcy. Od kilkunastu lat pracuje w Klinice Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie. Główne zainteresowania zawodowe to: zaburzenia neurorozwojowe u dzieci, całościowe zaburzenia rozwoju oraz mózgowe porażenie dziecięce. Współpracuje z Fundacją Rozwoju Psychomotoryki w Warszawie, realizującą program usprawniania dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi wg. Modelu Belgijskiego Procus-Block. Jest koordynatorem i głównym przedstawicielem w Polsce Europejskiej Akademii ds. Niepełnosprawności u Dzieci – EACD (European Academy of Childhood Disability) . Współautor publikacji naukowych oraz rozdziałów w podręcznikach akademickich.
Pedagog specjalny, od 26 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem na stanowisku nauczyciela w Zespole Szkół nr 4 w Lublinie oraz jako terapeuta w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Lublinie. Ukończyła Studium bazowe z autyzmu w Fundacji Synapsis, absolwentka licznych szkoleń specjalistycznych z pomocy osobom z autyzmem. Prowadzi treningi umiejętności społecznych dla osób z autyzmem, indywidualne zajęcia edukacyjne oraz diagnozy nozologiczne i funkcjonalne. Prowadzi szkolenia z zakresu autyzmu oraz pedagogiki specjalnej dla nauczycieli, wolontariuszy, rodziców osób z autyzmem.
Psycholog, terapeuta i superwizor behawioralny, certyfikowany analityk zachowania (BCBA). Prowadzi terapię, konsultacje oraz szkolenia z zakresu stosowanej analizy zachowania, metod pracy z osobami z autyzmem oraz strategii radzenia sobie z zachowaniami trudnymi. Współpracuje w ramach niedawno założonej firmy MAGIS.
Absolwent Instytutu Psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W latach 2005-2011 pracował w Stowarzyszeniu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie w stanie Nowy Jork (AHRC, Nassau), gdzie zdobył doświadczenie w codziennej opiece i pracy z osobami niepełnosprawnymi. W 2011 roku ukończył szkolenia i praktyki na Stony Brook University oraz uzyskał międzynarodowy Certyfikat Analityka Zachowania (BCBA, Board Certified Behavior Analyst). Od 2011 roku pracuje jako terapeuta w Centrum Aktywizacji Zawodowej i Społecznej dla Dorosłych Osób z Autyzmem w Gdańsku.
Psycholog, teraputa i edukator pracujący z rodzinami w podejściu systemowym. Od wielu lat prowadzi tarapię rodziną, indywidualną i grupową w Specjalistycznej Poradni Psychoprofilatyki i Terapii Rodzin oraz we własnym gabinecie. Realizator wielu programów i kursów o tematyce rodzinnej
Nauczyciel dyplomowany, pedagog przedszkolnym pedagog specjalny , oligofrenopedagog , edukator. Ukończyła szereg szkoleń i kursów z zakresu diagnozy, terapii i edukacji dzieci o zaburzonym rozwoju (m.in. Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzicom w Fundacji Synapsis).
Od 1990 roku nauczyciel w przedszkolnych oddziałach dla dzieci z autyzmem a także nauczyciel nauczania indywidualnego w szkole podstawowej, konsultant- pedagog w ATB w Krakowie, koordynator Sieci Współpracy i Samokształcenia dla nauczycieli przedszkoli w pilotażu Gminy Miejskiej Kraków. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, rodziców i studentów.
Obecnie wicedyrektor przedszkola z oddziałami specjalnymi i integracyjnymi dla dzieci z autyzmem oraz Zespołem Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, koordynator Sieci Współpracy i Samokształcenia „Wczesne wspomaganie” w SPWPPP w Krakowie
- Opłata rekrutacyjna: 100 zł
- Cena: 3200 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1600 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 545 zł
- Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 2880 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1440 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 490 zł
- Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3040 zł *
* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.
Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
mBank o/Lublin 02 1140 1094 0000 2027 6900 1001
W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów
Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08