• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Bezpieczeństwo i higiena pracy

  • Home
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Każdy zakład pracy zatrudniający ponad 100 osób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zobowiązany jest do utworzenia zakładowych służb BHP. Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz zdobycie uprawnień do pracy w tych strukturach jest szansą na rozpoczęcie interesującej kariery i podjęcie nowych wyzwań zawodowych.

CEL

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów. Zajęcia praktyczne prowadzone są w zakresie oceny ryzyka zawodowego, sporządzania dokumentacji powypadkowej i chorób zawodowych.

KORZYŚCI

Program studiów uwzględnia najnowsze zmiany prawne w ustawodawstwie polskim i europejskim. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w zakładowych służbach BHP zgodnie z wymogami aktualnie obowiązujących przepisów wynikających z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 1997 nr 109 poz. 704) oraz Rozporządzeń Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 r. oraz 29 czerwca 2005 r. zmieniających rozporządzenie w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 2004 nr 246 poz. 2468 oraz Dz. U. 2005 nr 117 poz. 986).

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent Studiów Podyplomowych „Bezpieczeństwo i higiena pracy” zdobędzie solidną wiedzę teoretyczną z zakresu funkcjonowania służby BHP oraz praktyczną przekazywaną przez Inspektorów BHP.

Absolwent nabędzie umiejętności niezbędne do zarządzania bezpieczeństwem pracy oraz rozpoznawania, oceniania i kontrolowania występujących zagrożeń, doradzania w projektowaniu i wyposażeniu miejsc pracy.

Absolwent uzyska kwalifikacje do zajmowania stanowisk: inspektora, specjalisty oraz głównego specjalisty do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy a także prowadzenia szkoleń z zakresu BHP.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Głównym celem studiów podyplomowych Bezpieczeństwo i Higiena Pracy jest wyposażenie słuchaczy w kompleksową wiedzę i umiejętności związane z: rozpoznawaniem, ocenianiem i kontrolowaniem zagrożeń występujących w środowisku pracy, doradzaniem w projektowaniu i wyposażaniu miejsc pracy oraz zarządzaniem bezpieczeństwem pracy.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

  • Organizacja i zasady funkcjonowania służby BHP.
  • Organizacja i metodyka szkolenia
  • Zarządzanie kulturą bezpieczeństwa
  • Prawo pracy
  • Prawna ochrona pracy
  • Ocena zgodności maszyn i urządzeń oraz środków ochrony zbiorowej i indywidualnej pracowników z wymaganiami BHP
  • Psychologiczne problemy człowieka w środowisku pracy
  • Ergonomia
  • Zarządzanie bezpieczeństwem i ryzykiem pracy
  • Oświetlenia pomieszczeń i stanowisk pracy
  • Zagrożenia występujące w środowisku pracy
  • Środki ochrony indywidualnej
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Egzamin końcowy

Kadra

Koordynator kierunku: mgr inż. Włodzimierz Biaduń

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej. Inspektor pracy od 24 lat, w tym od 2012 roku okręgowy inspektor Pracy w Lublinie. Trener, wykładowca w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Konstruktor, autor licznych opinii, ocen oraz ekspertyz technicznych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Kadrę stanowią doświadczeni praktycy, na co dzień zajmujący się pracą jako inspektorzy BHP, ale równocześnie doświadczeni dydaktycy na stałe współpracujący z Uczelnią.

dr Mariusz Paździor

Dziekan Wydziału Administracji i Ekonomii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w 2000 r. W 2005 r. na tej samej uczelni uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych na podstawie rozprawy Konstytucyjnoprawny status partii politycznych w Polsce.

Autor i współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych dotyczących problematyki prawnoustrojowej oraz prawa pracy. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Prawa Konstytucyjnego oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych w Lublinie. W latach 2006-2007 pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.

mgr inż. Krzysztof Goldman

Inspektor Pracy od 25 lat, w latach 2008 – 2012 Okręgowy Inspektor Pracy. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Warszawskiej. Autor Poradników dotyczących BHP i ryzyka chemicznego opracowywanych na zlecenie firmy Sannort. Specjalista w zakresie badania wypadków przy pracy w dziedzinie zagrożeń chemicznych i technologicznych.

bryg. mgr inż. Józef Klajda

W latach 2002-2006 Komendant Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Lublinie. Przewodniczący Związku Zawodowego Oficerów i Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej Województwa Lubelskiego.

mgr inż. Artur Kornas

W 1994 r. ukończył aplikację administracyjną, od tego czasu zatrudniony w Państwowej Inspekcji Pracy w Okręgowym Inspektoracie w Lublinie na stanowisku Inspektora Pracy. Prowadzi czynności kontrolne w zakresie technicznego bezpieczeństwa pracy, dokonuje oceny warunków pracy na różnych stanowiskach pracy, a także oceny maszyn pod kątem spełnienia zasadniczych wymagań. W ramach czynności kontrolnych ustala okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy. Konsultant i wykładowca współpracujący ze Wschodnim Klubem Techniki i Racjonalizacji oraz Naczelną Organizacją Techniczną.

mgr Józef Sidor

Absolwent wydziału prawa i administracji UAM w Poznaniu oraz studiów podyplomowych UMCS z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Doświadczony i skuteczny menadżer, z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Legitymuje się bardzo dobrą znajomością zagadnień dotyczących praktycznego stosowania prawa pracy i zarządzania personelem, Doświadczenie w tym zakresie zdobywał, zajmując kolejno stanowiska dyrektora personalnego, m.innymi: w Pierwszym Banku Komercyjnym w Lublinie, Z. P. C. Mieszko S.A. w Raciborzu, Mewa S.A w Biłgoraju oraz WBC S.A. w Lublinie. Posiada również bogate doświadczenie w zakresie przygotowywania i realizacji procesów restrukturyzacyjnych spółek prawa handlowego. Uczestniczył w restrukturyzacji, m.innymi: Trouw Nutrion Polska sp. z o.o. w Grodzisku Mazowieckim, Wschodniego Banku Cukrownictwa S.A. w Lublinie, Lubelskich Fabryk Wag FAWAG S.A. oraz Polskich Książek Telefonicznych sp. z o.o. w Warszawie.

Pozostając od lat w aktywnym zatrudnieniu przy obsłudze procesów zarządzania personelem    w różnych podmiotach, jest cenionym i doświadczonym fachowcem w dziedzinie stosowania   i przestrzegania prawa pracy w procesie zarządzania zasobami ludzkimi.

dr hab. Anna Rakowska, Prof. UMCS

Prowadzi zajęcia z przedmiotu Organizacja i prowadzenie szkoleń oraz Kultura bezpieczeństwa. Od kilkunastu lat  działała jako konsultant biznesowy,  realizuje szkolenia dla przedsiębiorstw  dotyczące wybranych aspektów zarządzania.  Posiada certyfikat trenerski: Certificate of Training & Development (Wydadny przez Institute of Personnel & Devolvement, Wielka Brytania). Jest członkiem Amerykańskiej Akademii Zarządzania w sekcjach: zarządzanie zasobami ludzkimi oraz kompetencje menedżerskie.

dr Małgorzata Artymiak

Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, wykładowca, doradca zawodowy, mediator, specjalista w zakresie prowadzenia warsztatów i szkoleń o tematyce rozwoju osobistego, kompetencji na rynku pracy. Ekspert w projektach europejskich. Koordynator grupy ekspertów i współautor narzędzia do diagnozy dojrzałości do kariery zawodowej absolwentów szkół wyższych (kwestionariusz Dojrzałości do Kariery – KDK)

lek med. Marek Wójtowicz

Absolwent AM Lublin i podyplomowych studiów z ekonomiki zdrowia i zarządzania ( m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, Project Hope Fundation, Millwood,D.C.Washington), wieloletni menedżer-praktyk w publicznych i niepulicznych szpitalach, były dyrektor LOW NFZ i MOW NFZ, były .konsultant Prezydenta RP ds. opieki zdrowotnej. Obecnie dyrektor medyczny w SPZOZ Krasnystaw.

mgr Marzena Zagórska Komorowska

Specjalista w zakresie  ubezpieczeń  społecznych, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, na co dzień zajmuje się  problematyką  związaną z systemem ubezpieczeń społecznych, wykładowca – trener. Zorientowana na realizację zadań  w zakresie ubezpieczeń społecznych,  zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i prawidłową wykładnie tychże przepisów. Komunikatywna, zorganizowana z pozytywnym nastawieniem do świata i ludzi. Lubi swoją pracę, ma blisko 20 letnie doświadczenie jako wykładowca, trener na studiach podyplomowych, szkoleniach, kursach  w zakresie systemu ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotne.

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Opłata rekrutacyjna: 100 zł
  • Cena: 3200 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1600 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 545 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 2880 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1440 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 490 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3040 zł *

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Profilaktyka, poradnictwo i terapia uzależnień
Profilaktyka, poradnictwo i terapia uzależnień
Psychologia transportu
Psychologia transportu
Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw
Rachunkowość i finanse przedsiębiorstw

Czas trwania studiów:
2 semestry

Liczba zjazdów: 9 w tym 2 zjazdy on-line

Po jednym zjeździe w semestrze zajęcia będą realizowane e-learningowo na platformie z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:

  • Piątek: 16.00-19.15
  • Sobota: 8.00-.15.15
  • Niedziela ; 8.00-15.15

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00