• Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt
Podyplomowe WSEI
  • Aktualności
  • Lista studiów
  • Rekrutacja
    • Zasady rekrutacji
    • Opłaty
    • FAQ
  • Strefa słuchacza
    • Dokumenty do pobrania
    • Platforma e-learning
    • Materiały dydaktyczne
  • Promocje i bonifikaty
  • Kontakt

Audyt wewnętrzny w gospodarce i administracji

Partner Kierunku: Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej
  • Home
  • Audyt wewnętrzny w gospodarce i administracji
  • O studiach
  • Program
  • Kadra
  • Opłaty

O studiach

Standardowym elementem każdego procesu zarządzania są fazy nadzoru i kontroli. Rutynowy proces w tym zakresie powinien realizować trzy funkcje. Pierwsza to zapobieganie nadużyciom i przestępstwom. Funkcja druga to racjonalizacja kosztów funkcjonowania. Funkcja trzecia polegać powinna na instytucjonalizowaniu procesu uczenia się organizacji. Wykrywane błędy muszą uruchamiać procesy korekty i naprawy na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym. W związku z tym profesjonalny rozwój kadr zatrudnionych we współczesnych organizacjach musi obejmować doskonalenie nie tylko w fazie planowania i organizacji ale również nadzoru i kontroli.

CEL

Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy pomocnej dla świadomego wspomagania organizacji w osiąganiu jej celów, zgodnie z oczekiwaniami stawianymi przed nowoczesną organizacją. Studia pozwalają poznać i zrozumieć najistotniejsze komponenty związane z audytem wewnętrznym.

KORZYŚCI

Program studiów uwzględnia wszystkie wymagania stawiane audytorom przez obowiązujące prawo a także pozwala poznać i zrozumieć najistotniejsze komponenty związane z audytem wewnętrznym.

Absolwent kierunku uzyska Certyfikat potwierdzający kompetencje Audytora wewnętrznego II stopnia oraz prawo wpisu na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych prowadzonych przez PIKW Sp z o.o.

Słuchacze otrzymają wsparcie merytoryczne ze strony Rady Programowej PIKW, Partnera studiów oraz wsparcie organizacyjne dla osób zainteresowanych przystąpieniem do egzaminu CGAP lub CIA

ikonki2

Partner kierunku:
POLSKI INSTYTUT KONTROLI

ikonki3

CERTYFIKAT potwierdzający kompetencje
AUDYTORA WEWNĘTRZNEGO II stopnia

SYLWETKA ABSOLWENTA

Słuchacze zdobędą wiedzę w zakresie skutecznego zapobiegania zagrożeniom, nadużyciom i oszustwom, wzmacniania bezpieczeństwa działań organizacji poprzez szybkie i skuteczne generowanie właściwej informacji.

Absolwent studiów będzie umiał:

  • identyfikować i monitorować procesy istniejące w jednostce, w tym sprawdzać, czy przyjęte procedury są wdrażane i wykonywane;
  • dokonywać opisów procesów,
  • gromadzić dokumentację i informacje dotyczące tych procesów, a zwłaszcza informacje o systemie kontroli wewnętrznej;
  • identyfikować oraz oceniać ryzyko w procesach oraz prawdopodobieństwo jego wystąpienia;
  • dokonywać wstępnego przeglądu procesów;
  • przygotować plan audytu;
  • przeprowadzać audyt (wykonywać czynności sprawdzające);
  • opracować wnioski i zalecenia dla kierownictwa jednostki audytowanej, mające na celu prawidłowe funkcjonowanie jednostki pod względem merytorycznym i finansowym;
  • sporządzić sprawozdanie z przeprowadzonych zadań audytowych;
  • nadzorować innych pracowników wykonujących czynności audytowe.

Słuchacze zdobędą kwalifikacje do zajmowania stanowisk związanych z kontrolą i audytem wewnętrznym.

PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów. Zajęcia praktyczne prowadzone są w zakresie opracowania planu audytu, sporządzania sprawozdań, wniosków i zaleceń.

WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW

Warunkiem ukończenia studiów jest udział w zajęciach, napisanie planu audytu oraz zaliczenie egzaminu weryfikującego wiedzę, umiejętności i kompetencje słuchaczy.

Program

RAMOWY PROGRAM STUDIÓW

  • Systemy kontroli wewnętrznej w gospodarce i administracji publicznej
  • Międzynarodowe standardy audytu wewnętrznego
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne w postępowaniu audytowym.
  • Kodeks etyczny audytora
  • Rachunkowość finansowa
  • Przestępczość gospodarcza a działalność audytorska
  • Podstawy rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej
  • Analiza ryzyka i planowanie długoterminowe w audycie wewnętrznym
  • Podstawy prawa podatkowego
  • Rachunkowość podatkowa
  • Metodyka pracy audytora wewnętrznego
  • Podstawy prawa spółek
  • Audyt informatyczny
  • Metody próbkowania w audycie
  • Podstawy prawa zamówień publicznych
  • Warsztaty – wykonywanie audytu
  • Egzamin

Kadra

Koordynator kierunku: dr hab. Tomasz Wołowiec

Pracownik naukowo – dydaktyczny w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie.  Biegły sądowy w zakresie finansów, ekonomii i prawa podatkowego oraz certyfikowany audytor i kontroler wewnętrzny. Specjalista z zakresu finansów publicznych i samorządowych, prawa podatkowego, zarządzania finansami, audytu i kontroli wewnętrznej, kontroli podatkowej i zarządczej oraz stosowanych technik menedżerskich w zarządzaniu. Wykładowca na studiach podyplomowych i studiach MBA (National Louis University in Chicago oraz University of Welsh in Cardiff). Autor, współautor oraz kierownik licznych projektów naukowych i badawczych o zasięgu krajowym i zagranicznym oraz ekspertyz i analiz dla sektora publicznego i prywatnego. Autor i współautor około 300 publikacji naukowych (w tym z tzw. „listy filadelfijskiej”). Prowadził wykłady i seminaria na wielu uczelniach zagranicznych. Posiada doświadczenie praktyczne na stanowiskach kierowniczych w sektorze prywatnym oraz publicznym.

Zajęcia prowadzą Certyfikowani audytorzy wewnętrzni – praktycy, biegli ds. zapobiegania i wykrywania przestępstw gospodarczych, specjaliści od taktyki i technik prowadzenia rozmów i przesłuchań oraz kadra naukowo-dydaktyczna Uczelni.

dr hab. Agnieszka Kister

Wykładowca w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie na studiach podyplomowych z przedmiotów z zakresu rachunkowości.  Zatrudniona od 1994 roku na UMCS na Wydziale Ekonomicznym w Zakładzie Rachunkowości. Realizuje zajęcia  na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studiach podyplomowych m.in. z zakresu rachunkowości, w tym jednostek sektora finansów publicznych. Współpracuje z WSEI oraz KUL, gdzie prowadzi wykłady i ćwiczenia na studiach podyplomowych Audyt wewnętrzny. Autorka licznych artykułów w obszarze rachunkowości. W latach 2013-2017 była członkiem Rady Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

Artur Gębicz

Wykładowca z audytu informatycznego Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe w obszarze audytu wewnętrznego, informatycznego oraz w zakresie wykrywania oszustw i przeciwdziałania. Odpowiadał za przygotowanie,  nadzorowanie i wykonywanie audytów we wszystkich obszarach działalności banku dotyczących m.in. bezpieczeństwa IT, obszaru IT, zarządzania ryzykiem operacyjnym i finansowym oraz obsługi operacji.

W wyniku przeprowadzonych audytów wydał  ponad 100 rekomendacji usprawniających funkcjonowanie procesów biznesowych. Kwalifikacje zawodowe potwierdzone międzynarodowymi certyfikatami (CFE, CICA oraz C)DFA) oraz pełnieniem funkcji biegłego sądowego w dziedzinie audytu wewnętrznego, bankowości, IT, bezpieczeństwa IT oraz analizy kryminalistycznej.

Krzysztof Juściński

Wykładowca z Prawa zamówień publicznych i kontroli oraz promotor prac na studiach podyplomowych z zamówień publicznych w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie, wykładowca w KUL, doktorant prawa.

Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Lublinie z dziedziny Prawa zamówień publicznych; Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Lublinie, z dziedziny Kontroli funduszy strukturalnych, kwalifikowalność wydatków w ramach funduszy strukturalnych; Autor: podręcznika dla zamawiających i wykonawców: „ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W PROJEKTACH EUROPEJSKICH” – NOWA JAKOŚĆ USŁUG – LUBLIN 2007, ISBN 978-83-86499-62-5; 2. System zamówień publicznych w: J. Szot (red.) Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych, Lublin 2012, ISBN 978-83-7270-977-6. – Autor

Współautor: Nowa droga, PI Nowa droga – innowacyjny model współpracy z przedsiębiorstwami w zakresie aktywizacji zawodowej i społecznej młodocianych więźniów, Lublin 2014, ISBN 978-83-64395-19-2.

Certyfikowany Kontroler I Stopnia; Osoba wpisana na listę profesjonalnych audytorów i kontrolerów wewnętrznych PIKW; Międzynarodowy certyfikat PRINCE2® Foundation;

Opłaty

OPŁATY ZA STUDIA

  • Wpisowe: 100 zł
  • Cena: 3400 zł – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1700 zł każda lub w  sześciu ratach miesięcznych po 575 zł
  • Cena ze zniżką dla absolwentów WSEI: 3060 zł * – możliwość płatności w dwóch ratach semestralnych po 1530 zł każda lub w sześciu ratach miesięcznych po 520 zł
  • Cena ze zniżką za jednorazową płatność: 3230 zł *
  • Opłata za Certyfikat Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej: 500 zł.

* Oferowane zniżki (zniżka dla absolwentów, zniżka za jednorazową płatność i ewentualne dodatkowe zniżki) nie kumulują się.

KONTO BANKOWE

Konto bankowe, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:

Centrum Studiów Podyplomowych
Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin

Nr. konta: 73 1140 1094 0000 2027 6900 1081

W tytule przelewu prosimy wpisać imię, nazwisko i kierunek studiów

FAKTURY

Osoby zainteresowane otrzymaniem FAKTURY proszone są o kontakt z Kwesturą Uczelni pokój 110 (I piętro) lub pod numerem tel: 81 749-32-08

POLECAMY RÓWNIEŻ

Projekty
Projekty
Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego
Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego
Integracja sensoryczna z terapią ręki
Integracja sensoryczna z terapią ręki
Pielegniarstwo epidemiologiczne
Pielegniarstwo epidemiologiczne

Czas trwania studiów:
2 semestry / 200 godz.

Liczba zjazdów: 9 w tym 2 zjazdy on-line

Po jednym zjeździe w semestrze zajęcia będą realizowane e-learningowo na platformie z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu:

  • Piątek: 16:00 - 19:15
  • Sobota: 8:50 - 16:55
  • Niedziela: 8:50 - 16:05

SPRAWDŹ OFERTĘ STUDIÓW
z zakresu:

  • FINANSÓW I RACHUNKOWOŚCI
  • INFORMATYKI
  • INWESTYCJI I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI
  • ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
  • PEDAGOGIKI
  • PSYCHOLOGII I PSYCHOPROFILAKTYKI
  • ZDROWIA I BEZPIECZEŃSTWA PRACY
  • APLIKUJ NA STUDIA

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

Nasza bogata historia jest podstawą dla naszych wartości. Zapraszamy!

© 2017 Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

KONTAKT

Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie
ul. Projektowa 4
20-209 Lublin

tel./fax: 81 749-17-70
fax: 81 749-32-13
sekretariat@wsei.lublin.pl

KONTAKT

Centrum Studiów Podyplomowych
pok. 218 i 219

tel. 81 749 32 24
fax: 81 749 32 13
podyplomowe@wsei.lublin.pl

GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek: 8:00 – 16:00
Środa: 8:00 – 16:00
Czwartek: 8:00 – 16:00
Piątek: 8:00 – 16:00
Sobota  –  8:00 – 14:00